Lietuviai pirmieji Baltijos šalyse įdiegė interneto reklamos nukreipimo būdą, kai reklama demonstruojama tik tiems internautams, kurie yra lankęsi užsakovo tinklalapyje.
Lietuviško pavadinimo šis interneto reklamos būdas kol kas neturi – angliškai jis vadinamas „retargeting“.
„Šis technologinis sprendimas leidžia reklamos užsakovui „pagauti“ buvusį jo tinklapio lankytoją, benaršantį kažkur kitur“, - sako Linas Šiautkulis „retargetingą“ Lietuvoje įdiegusio interneto reklamos tinklo „Adnet“ pardavimų direktorius. Pasak jo, pateikdami pakartotinį pasiūlymą rinkodarininkai gali susigrąžinti išėjusį lankytoją, kad jis baigtų pirkimo procesą ar registravimąsi.
Ši naujovė suteiks papildomų svertų internete aktyviai veikiančioms Lietuvos bendrovėms, kurios galės patobulinti šiuo metu taikomus pardavimų procesus. Turėdamos antrą, trečią, ketvirtą šansą kreiptis į savo potencialų pirkėją, įmonės galės sukurti žymiai lankstesnius pasiūlymus, pavyzdžiui, padidinti siūlomą nuolaidą arba pasiūlyti kitą prekę.
Internautams ši reklamos rūšis taip pat yra priimtinesnė, nes jiems bus reklamuojama tai, kuo jie patys neseniai domėjosi. „Netyčia į bendrovės tinklalapį užklydusiam internautui galima sudaryti įspūdį, kad toji bendrovė plačiai reklamuojasi lietuviškame internete, arba internautas pastebės daugybę „atsitiktinių sutapimų“, - „retargetingo“ galimybes atskleidžia L. Šiautkulis.
Jis pabrėžia, kad naujovės pritaikymas pagyvins pardavimus ir „retargetingas“ ilgainiui taps reklamos efektyvumui itin jautrių reklamdavių kasdieniu įrankiu.
Įvairūs tyrimai rodo, kad vidutiniškai tik 1-2 proc. internautų, apsilankiusių kokiame nors tinklalapyje, jame palieka savo duomenis, kurie leistų ateityje susisiekti su tuo konkrečiu vartotoju. Likę 98-99 proc. lankytojų tinklapį palieka be jokio pėdsako – „retargetingas“ kol kas yra vienintelė žinoma galimybė, kaip juos pasiekti nepažeidžiant žmogaus teisių į privatumą.
„Retargetingo“ paslaugos pagalba šiuo metu galima pasiekti apie 80 proc. Lietuvos interneto vartotojų.