Pardavimai interneto JAV šį savaitgalį buvo didesni 1 proc. negu praėjusiais metais ir sudarė 534 mln. JAV dolerių, rašo naujienų agentūra „Reuters“, kuri remiasi interneto tyrimų bendrovės „comScore“ sekmadienį paskelbtais duomenimis.
Pirmasis savaitgalis po tradicinės Padėkos dienos JAV žymi šventinio sezono prekybos pradžią. Ankstesniais metais šio savaitgalio, vadinamo Juoduoju penktadieniu, pardavimai sudarydavo net iki 30 proc. viso šventinio laikotarpio prekybos.
Pardavėjai, gamintojai ir investuotojai atidžiai stebi šio savaitgalio pardavimų duomenis, kurie turėtų parodyti, kiek yra sumažėjęs vartojimas JAV ekonomikoje. Vis dėlto analitikai teigia, kad net ir geri šio savaitgalio pardavimai neišgelbės 2008-ųjų šventinės prekybos, kuri turėtų būti prasčiausia per pastaruosius kelerius metus.
Nors savaitgalio pardavimai ir buvo didesni, lapkričio mėnesio prekybos apyvarta internete buvo 4 proc. mažesnė. „comScore“ prognozuoja, kad 2008-aisiais interneto pardavimai sudarys 29,2 mlrd. JAV dolerių ir išliks nepakitę palyginti su praėjusiais metais. 2007-aisiais interneto prekyba JAV augo 19 procentų.
Remiantis pirkėjų srautus matuojančios „ShopperTrak“ duomenimis, prekybos tinklų pardavimai JAV šį savaitgalį augo 3 proc. palyginus su praėjusiais metais.
Didžiausio pirkėjų susidomėjimo sulaukė rūbais ir elektronikos produktais prekiaujančios parduotuvės. Tarp populiariausių pirkinių - MP3 grotuvai, GPS įranga ir žaidimų konsolės.
Beje, tikimasi, kad pirkėjų bumo interneto parduotuvės turėtų sulaukti pirmadienį, kuomet žmonės grįš į darbą ir apsipirks naudodamiesi geresniu darboviečių interneto ryšiu.