Viena didžiausių pasaulyje elektronikos gamintojų „Panasonic“ paskelbė planus įsigyti mažesnę savo konkurentę „Sanyo Electric“, rašo „Businessweek“. Susijungus „Panasonic“ ir „Sanyo“, bus sukurta 110 mlrd. JAV dolerių vertės korporacija. Per ateinančias kelias savaites „Panasonic“ ir „Sanyo“ vadovai tarsis dėl to, kaip sujungti įvairias veiklos sritis nuo lustų iki televizorių ir saulės baterijų gamybos.
Pasak bendrovių atstovų, toks plėtros modelis pasirinktas dėl sudėtingų ekonomikos sąlygų. Bendrovių susijungimas taps didžiausiu tokio tipo sandoriu perpildytame Japonijos elektronikos gamintojų sektoriuje.
Spėjama, kad jis galėtų paskatinti ir daugiau tokių susijungimų. Nors kai kurios sunkiau besiverčiančios bendrovės, pavyzdžiui, „Pioneer“, iki šiol stengėsi išvengti parsidavimo stipresniems konkurentams ir vietoje to ieško galimybių bendradarbiauti.
„Panasonic“ ir „Sanyo“ vadovai jau susitarė, kad ir toliau bus tęsiama produktų gamyba su pastarosios bendrovės prekės ženklu. Tačiau dar neaišku, kiek galėtų kainuoti „Sanyo“. Analitikų vertinimu, naujasis pirkinys „Panasonic“ galėtų kainuoti nuo 4 iki 9 mlrd. JAV dolerių.
Įsigydama savo konkurentę, „Panasonic“ ketina pasinaudoti jos patirtimi keliose srityse, viena iš jų - baterijų gamyba.
„Sanyo“ yra didžiausias baterijų nešiojamiesiems kompiuteriams, fotoaparatams, mobiliesiems telefonams ir kitiems įrenginiams tiekėjas pasaulyje. Per metus iš šios veiklos bendrovė gauna apie 3,8 mlrd. JAV dolerių pajamų, o pelno rodikliai siekia 9 procentus. Tuo metu panašus „Panasonic" padalinys gauna perpus mažiau pajamų, jo pelningumas yra 7 proc., o bendrovė pagal baterijų gamybą užima ketvirtą vietą pasaulyje.
Be to, „Sanyo“ tiekia baterijas ir hibridiniams „Ford“, „Honda“ ir „Volkswagen“ automobiliams. Tuo metu „Panasonic“ bendradarbiauja su „Toyota“. Ateityje bendrovės ketina suvienyti savo jėgas ir šioje srityje.
Beje, prieš 60 metų įkurta „Sanyo“ iš pradžių gamino lemputes dviračiams.