Taivanio kompiuterių gamintoja „Acer“ trečiajame šių metu ketvirtyje pagal kompiuterių pardavimus Europoje aplenkė pasaulinį lyderį HP, praneša „Reuters“. Pirmajai bendrovei ypač sekėsi pardavinėti nedidelius pigius nešiojamuosius kompiuterius, dar vadinamus interneto kompiuteriais.
Analitikų bendrovės „Gartner“ duomenimis, pasauliniai kompiuterių pardavimai trečiajame ketvirtyje augo 15 procentų ir siekė 80,6 mln. vienetų palyginus su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Pasauliniu kompiuterių pardavimų lyderiu išliko HP, antroje vietoje – „Dell“.
Liepos-rugsėjo laikotarpis išsiskyrė sparčiu mažai kainuojančių kompiuterių, kuriems didelį dėmesį skiria „Acer“, pardavimų augimu. Tuo metu HP ir „Dell“ šiame segmente stipriomis pozicijomis kol kas pasigirti negali.
Interneto kompiuteriai dažniausiai turi nedidelius iki 10 colių įstrižainės ekranus, kainuoja iki 500 JAV dolerių ir palyginus su įprastais kompiuteriais yra 3-4 kartus pigesni. Šio tipo kompiuterių pardavimų augimas taip pat lėmė ir geresnius visos rinkos, kurią veikia nepalanki ekonominė situacija, rezultatus. Nors interneto kompiuteriai šiuo metu sudaro vos 5 proc. visų parduotų kompiuterių, jų užimama rinkos dalis greitai didėja.
Minėtuoju laikotarpiu HP pardavė 14,8 mln. kompiuterių, jos užimama rinkos dalis sudarė 18,4 proc. ir praktiškai išliko nepakitusi. Antroje vietoje esančios „Dell“ rinkos dalis sumažėjo 0,5 procentinio punkto ir sudarė 13,6 procento. Tuo metu „Acer“ rinkos dalis išaugo nuo 9,7 proc. praėjusiais metais iki 12,5 procento šįmet.
„Gartner" analitikai pažymėjo, kad JAV rinkoje daugelis kompiuterių gamintojų išskyrus „Acer“ susidūrė su sunkumais, kuriuos lėmė prasta šalies ekonominė situacija.