Dvi vienos didžiausių kompiuterių tiekėjų pasaulyje bendrovės „Dell“ ir „Ingram Micro“ įspėjo dėl mažėjančios kompiuterinės technikos paklausos ir sustiprino nerimą dėl apskritai silpnėjančio vartojimo, praneša „Reuters“.
Nors nė viena iš jų nenurodė tikslių finansinių duomenų, jos tapo pirmosiomis technologijų bendrovėmis, viešai įspėjusiomis investuotojus po pastarųjų dienų finansinių sukrėtimų.
Pasak analitikų, šių bendrovių pareiškimai rodo, kad finansinė situacija prastėja įvairiuose rinkos segmentuose, mažėjančią paklausą lemia tiek paprasti vartotojai, tiek verslas ir kol kas sunku prognozuoti, kiek visa tai užtruks.
„Dell“ atstovai teigė, kad kompiuterių paklausa po vasaros taip ir nesugebėjo atsitiesti, kas paprastai įvykdavo ankstesniais metais. Todėl bendrovė prognozuoja, kad paklausa ir toliau mažės darydama įtaką bendrovės pajamoms. Rugpjūčio mėnesį „Dell“ pranešė atleidusi 8,5 tūkst. darbuotojų, tačiau analitikai užsimena, kad dėl mažėjančių pajamų atleidimų gali būti ir daugiau.
„Ingram Micro“ sumažino trečiojo ketvirčio savo pajamų ir pelno prognozes dėl prastesnės situacijos negu įprastai, kuri prasidėjo liepos mėnesį.
Po šių pareiškimų „Dell“ akcijų kaina nukrito 11 proc., o „Ingram Micro“ - 2,7 procento. Tarp kitų technologijų bendrovių, kurių akcijų kaina taip pat mažėjo, atsidūrė atmintinių gamintoja „Micron Technology“ ir standžiųjų diskų gamintoja „Seagate STX.O“.
Rinkos tyrimų bendrovė „Forrester Research“ sumažino išlaidų technologijoms augimą JAV 2009-iesiems nuo 9,4 proc. iki 6,1 procento. Be to, bendrovė, anksčiau planavusi, kad prasta ekonominė situacija IT sektorių paveiks pirmoje šių metų pusėje, dabar to tikisi šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje.
Tuo metu didžiausia kompiuterių pardavėja HP patikino, kad ji pasieks planuotus ketvirčio rezultatus ir iš esmės įtakos dėl prastėjančios ekonominės situacijos kol kas nepatirs. Po to, kai bendrovė šią savaitę pranešė ketinanti atleisti apie 25 tūkst. darbuotojų, jos akcijų kaina šoktelėjo 6,8 procento.
Analitikai teigė, kad HP, dėl plataus gaminamų produktų ir teikiamų paslaugų spektro, gali būti atsparesnė neigiamoms rinkos naujienoms palyginus su kitomis jos konkurentėmis.