Jeigu reklamos būtų pagrindinis kriterijus vertinant IT bendroves, tai šioje srityje kelis dešimtmečius iš eilės „Apple“ neturi sau lygių, rašo „The Economist“. Savo erą reklamos srityje „Apple“ pradėjo su žymiuoju reklaminiu filmuku „1984“, kuris dažnai laikomas geriausiu per visą reklamos istoriją. Jame „Apple“ pavaizduota kaip savita ir įdomi bendrovė palyginus su engėjišku vienodumu, kuris tuo metu buvo priskiriamas IBM.
Šiandien „Apple“ reklamos neduoda atsitiesti galingesnei jos konkurentei „Microsoft“. Bene geriausiai žinomas pavyzdys - reklamos kampanija „Get a Mac“, kuriame patrauklus aktorius vaizduoja „Mac“ kompiuterį, o pagyvenęs vyriškis - įprastą kompiuterį su „Windows“ sistema. Pirmasis viską atlieka sklandžiai ir grakščiai, antrais - nemokšiškai ir su klaidomis.
Tiesa, „Apple“ užduotį palengvino ir pati „Microsoft“, gamindama programinę įrangą, veikiančią nepatikimai ir pilną įvairių klaidų. Geriausias pavyzdys - naujausia „Microsoft“ operacinė sistema „Windows Vista“, kurią nepalankiai priėmė tiek ekspertai, tiek vartotojai, o jos pardavimai nepateisino lūkesčių.
Tad „Microsoft“ ruošiasi atsakomajam smūgiui. Pirmąją salvę bendrovė iššovė praėjusį mėnesį, pristačiusi reklaminį filmuką „Mojave Experiment“. Jame 140 žmonių, girdėjusių daug blogų atsiliepimų apie „Windows Vista“, tačiau niekada jos nebandžiusių, dalyvauja 10 minučių naujos sistemos „Mojave“ pristatyme. Jiems patinka, tai, ką jie pamato, o kai pasakoma, kad ši sistema iš tiesų buvo „Windows Vista“, eksperimento dalyviai gerokai nustemba.
„Microsoft“ pozicijas, kuriant kūrybiškas reklamas, dar labiau turėtų sustiprinti naujai samdyta reklamos agentūra „Crispin Porter + Bogusky“, šiandien laikoma viena geriausiųjų. Remiantis neoficialiomis žiniomis, naujai reklaminei kampanijai „Microsoft“ ketina skirti 300 mln. JAV dolerių ir tikisi, kad ji duos reikiamą atkirtį „Apple“. Pagrindinė reklamos agentūros užduotis bus padaryti „Microsoft“ patrauklią.
„Crispin Porter + Bogusky“ pastaraisiais metais sukūrė kelias įsimintinas reklamos kampanijas, tarp jų - „Mini“ ir „Volkswagen“ automobiliams.