Balandžio mėnesį visu pajėgumu pradėjo veikti iš esmės atnaujinta Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro (toliau – Draudikų biuro) informacinė sistema, kuri leidžia draudikams per akimirksnį patikrinti transporto priemonių savininkų ir valdytojų draudimo istoriją bei išduoti draudimo sutartis ir liudijimus tiesiai per vieningą duomenų bazę. Lietuvos informacinių sistemų ir programinės įrangos kūrimo įmonės „Sintagma“ sukurta ir prižiūrima sistema atnaujintu režimu veikia nuo 2005 m. sausio 1 d.
Naujojoje sistemoje centralizuotai kaupiama informacija apie visas transporto priemonių savininkams ir valdytojams išduodamas draudimo sutartis ir liudijimus bei draudiminius įvykius, taip pat teikiama tam tikra informacija iš VĮ „Regitra“ ir kitų išorinių su transporto priemonėmis ir jų savininkais susijusių sistemų, bei užtikrinami informacijos mainai su analogiškais ES informacijos centrais. Sistema įgalina visiškai įgyvendinti LR transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo nuostatas.
„Tai vienintelis toks atvejis Lietuvoje, kai visas tam tikros veiklos verslo sektorius (11 draudimo įmonių), naudodamos skirtingas nuosavas sistemas, parduoda savo produktus per vieningą centrinę duomenų bazę, kurią visiškai prižiūri, valdo ir plėtoja trečioji šalis,“ – komentuodamas sistemos reikšmę sako „Sintagmos“ vykdomasis direktorius Albertas Šermokas. „Pagrindinė šios sistemos nauda draudimo įmonėms – draudimo sutartis ir liudijimas išduodamas po išankstinio automatinio patikrinimo, ar transporto priemonė jau apdrausta, ar draudėjas nėra padaręs autoįvykių, ar nėra sukčiaujama, nepriklausomai nuo to, kurioje draudimo bendrovėje buvo draustasi anksčiau. Tai, kad visos draudimo bendrovės naudojasi vieninga duomenų baze užtikrina galimybę viesiems draudimo rinkos dalyviams turėti tikslią ir aktualią informaciją apie klientus ir jų rizikingumą.“
Draudikų biuro duomenimis, iki šiol tik apie 70 % sukauptos informacijos apie draudimo sutartis ir liudijimus bei įvykius buvo nauja ir aktuali, kadangi draudimo bendrovių pateikti duomenys dažnai vėluodavo arba būdavo netikslūs. Nauja sistema sukurta taip, kad duomenys į sistemą patenka draudimo sutarties ar liudijimo išrašymo metu, todėl artimiausiu metu sistemoje bus sukaupta informacija apie visus 100 % Lietuvoje išduotų transporto priemonių savininkų civilinės atsakomybės draudimo sutarčių ir liudijimų ir bus užtikrintas jos momentinis aktualumas.
Sistemos reikalingumą taip pat sąlygojo įpareigojimas teikti užsienio draudikų biurams tikslią informaciją pagal užklausas, ar konkreti transporto priemonė yra apdrausta. Kol nebuvo centralizuotos sistemos su aktualiais duomenimis, tokią informaciją pateikti buvo sudėtinga ir tai ilgai užtrukdavo, nes užklausimai apie transporto priemonę Draudikų biurą pasiekdavo popieriniu būdu, o vėliau buvo tikslinami tiesiogiai su draudimo bendrovėmis.