Palyginti šių metų pirmą pusmetį su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu „Topo centro“ parduotuvėse indaplovių parduota 81 proc. daugiau. Bene didžiausio Lietuvoje mažmeninės prekybos buities technika ir elektronika tinklo „Topo centras“ duomenimis lietuviams indaplovė – jau nebe prabanga. Populiariausios – įmontuojamos indaplovės (nupirkta 70 proc.), tačiau trečdalis pirkėjų mieliau renkasi stacionarias. Prieš keletą metų indaplovių buvo nuperkama gerokai mažiau – 2005 m. vidutiniškai per mėnesį jų nupirkta 44 vienetai, o šiemet – beveik 200.
„Išaugusiai indaplovių paklausai įtaką daro tai, kad vis daugiau žmonių įsirengia šiuolaikinį būstą, užsisako baldų komplektus ir nori paslėpti virtuvės įrangą balduose. Be to, žmonės vis labiau domisi ekologija ir tuo, kaip sutaupyti lėšų. Juk indaplovė taupo ne tik vandenį, bet ir laiką, indų ploviklį, padeda palaikyti higieną. Statistinė šeima, naudodamasi indaplove, gali sutaupyti daugiau nei pusę – iki 60 proc. – vandens kiekio, suvartojamo indus plaunant rankomis. Todėl dauguma klientų pirko A energijos klasės indaploves“, – priežastį įvardija „Topo centro“ mažmeninės prekybos vadybininkė Kristina Mikalauskaitė.
Pasak K. Mikalauskaitės, didžioji dalis „Topo centro“ pirkėjų renkasi populiariausias 45 cm pločio įmontuojamas indaploves. Maždaug 30 proc. pirkėjų pirmumą teikia 60 cm pločio indaplovėms. Pastebima, kad paklausiausios – 8-ias indų plovimo programas turinčios indaplovės. Populiarėja apsaugos nuo vandens nutekėjimo, plovimo pradžios atidėjimo, pusinio pakrovimo ir turbo džiovinimo funkcijas turinčios indaplovės.
Dažniausiai lietuviai perka nuo 1000 Lt iki 1800 Lt kainuojančias „Beko“, „Blomberg“ ir „Gorenje“ indaploves, vidutiniškai sunaudojančias 12 litrų vandens.
Remiantis ilgalaikėmis analizėmis, buities technikos pardavėjai prognozuoja, kad ateinantį pusmetį indaplovių pardavimai turėtų išaugti apie 20 proc.