Augant pasauliniam e-verslui, Lietuvos rinka turi stipriausią plėtros potencialą Baltijos šalyse. Taip teigiančios didžiausios šiame regione elektroninio verslo kompanijos „MarkIT“ duomenimis, šias Lietuvos perspektyvas stiprina ir auganti šalies ekonomika bei didžiausias interneto vartotojų skaičius.
„Pagal interneto vartotojų dalį visuomenėje Lietuva dar nepasivijo Estijos, tačiau kiekybiniais skaičiais ji yra vienareikšmė lyderė Baltijos šalyse. Šiuo metu Lietuvoje yra virš 0,8 mln. interneto vartotojų, Latvijoje – 0,6 mln., Estijoje – tik 0,53 milijono. Prognozuojama, kad jau 2008 m. 42 proc. Lietuvos visuomenės naudosis internetu” - sakė Andresas Agasildas (Andres Agasild), „MarkIT“ generalinis direktorius.
Elektroninio verslo plėtrą skatina ne tik didėjantis interneto vartotojų skaičius, bet ir naujos paslaugos gyventojams, verslo kompanijoms ir viešajam sektoriui. Pasak A.Agasildo, e-verslo samprata per pastaruosius metus labai išsiplėtė. „Net ir verslo pasaulyje elektroninės erdvės galimybės buvo suvokiamas gana siaurai. Pastaruoju metu ši samprata sparčiai kinta. Nemažai tam pasitarnavo ir itin išpopuliarėjusi elektroninė bankininkystė, e-valdžios ir kitos elektroninės paslaugos“, - teigė A.Agasildas.
Didžiausią potencialą e-verslui tarp Baltijos valstybių Lietuvoje įžvelgianti kompanija „MarkIT“ čia mato ir dideles savo plėtros galimybes. Kompanija yra sukūrusi trijose Baltijos šalyse veikiančią interneto sistemą, kurioje siūloma pagrindinių šiame regione dirbančių IT įrangos pardavėjų produkcija. Šiandien sistemoje galima rasti net 80 proc. visų IT produktų, parduodamų Baltijos valstybėse.
Aktyviai Lietuvoje pradėjusi veikti 2004 metų pabaigoje, „MarkIT“ jau šiemet planuoja pasiekti 1 mln. eurų apyvartą. Šiuo metu Lietuvoje jau yra užsiregistravę virš 300 verslo kompanijų, iki metų pabaigos šis skaičius turėtų išaugti beveik trigubai. Naujosios sistemos paslaugomis jau naudojasi tokie šalies verslo lyderiai kaip „Mažeikių nafta“, „Bitė GSM“, „AstraZeneca“, „Lifosa“, „Hansa bankas“, „IF draudimas“, „Seesam“ ir daugelis kitų.
„Optimistinės plėtros prognozės turi realų pagrindą. 2001 m. pradėję veikti Estijoje, per ketverius metus apyvartą pakėlėme daugiau nei 6 kartus. Lietuvoje matome dar didesnes augimo galimybes”, - sakė A.Agasildas. Pasak jo, kompanijos verslo sėkmę lemia novatoriškas verslo modelis. Visas prekės įsigijimo procesas – nuo užsakymo iki elektroninės sąskaitos faktūros išrašymo – vyksta internetu. Sistemoje galima realiu laiku sekti didmenines IT įrangos kainas, atsargas sandėliuose, pristatymo terminus, kitą aktualią informaciją.
Artimiausiuose kompanijos verslo plėtros planuose – Lenkija, Suomija, Čekija ir Slovakija. Šiuo metu „MarkIT“ paslaugomis naudojasi beveik 2000 Lietuvos, Latvijos ir Estijos bendrovių, tarp jų – didžiausios IT įrangos pirkėjos regione: „Estonian Energy“, „Estonian Gas“, „IF draudimas“, „Fazer“, „PriceWaterHouseCoppers“, „Astra Zeneca“, DHL, „Estonian Mobile Telephone“, „SEB Eesti Ühispank“ ir daugelis kitų. 2005 m. kompanija planuoja trijose Baltijos šalyse pasiekti 5,1 mln. eurų apyvartą.