Didžiausia Norvegijos maisto bendrovė „Nortura“ pasitelks IBM Radijo dažnių atpažinimo sistemas (angl. radio-frequency identification - RFID), kad galėtų kontroliuoti visą mėsos produkcijos kelią nuo fermų iki parduotuvių lentynų.
IBM ir „Matiq“, duktrinė „Nortura“ IT įmonė, sukurs, įdiegs ir valdys infrastruktūrinį sprendimą, kontroliuosiantį maisto tiekimo procesą: į prekių pakuotes bus dedamos RFID mikroschemos. Tokiu būdu produktų tiekėjai ir pardavėjai, naudojantys „EPCIS“ standarto programinę įrangą, galės nesunkiai kontroliuoti ir analizuoti visą tiekimo grandinę, taip padidinti efektyvumą ir sumažinti savo išlaidas.
Ekspertų teigimu, šių dienų maisto pramonė susiduria su didžiausiais iššūkiais per visą jos istoriją. Tai ir padidėję vartotojų reikalavimai, ir nauji įstatymai, ir aukštesni kokybės standartai. Būtent dėl to gamintojai priversti pateikti vis daugiau informacijos apie savo produktą. Vartotojai, prieš nuspręsdami, pirkti produktą ar ne, nori žinoti ne tik kur jis buvo pagamintas, bet ir kaip jis buvo transportuotas bei kokiomis sąlygomis laikytas.
„Tai, kad vartotojas geriau informuotas apie jam gaminamą ir tiekiamą produkciją, yra į naudą ir patiems maisto gamintojams, - sako „IBM Lietuva“ vadovas Rimantas Vaitkus, - Atsiradę nauji vidiniai reikalavimai kels produkcijos kokybę, išryškės naujų investicijų galimybė ir būtinybė. Tai puikus etiško verslo pavyzdys“.
Kuriamos sistemos branduolys – „IBM WebSphere“ RFID informacijos centras. Tai programinė įranga, skirta įmonėms, siekiančioms dalintis prekių judėjimo informacija su prekybos partneriais, taip pat naudojančiais su „EPCIS“ suderinamus sprendimus.
„IBM Global Technology Services“ specialistai kompanijoje ,,Matiq“ įdiegs infrastruktūros sprendimą proceso nuo produkto pagaminimo pradžios iki galutinio vartotojo („end-to-end“) kontrolei, o IBM daviklių ir RFID ekspertai kartu su ,,Matiq“ sukurs apskritai pirmą tokio lygio sistemą.
„Lietuvos maisto tiekėjai daug dėmesio skiria rinkos prisotinimui ir konkurencinei kovai, tačiau apie atvirumą vartotojo atžvilgiu rimtai nekalbama“, - sako R.Vaitkus. Jo teigimu, prekybos įmonės taip pat dar nėra suinteresuotos siūlyti savo klientams produktų, atitinkančių tokio lygio kokybės standartus.