Per šių metų antrąjį ketvirtį „Samsung Electronics“ pajamos pasiekė 18,14 trln. Korėjos vonų. Palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, bendrovės pelnas iš pagrindinės veiklos išaugo 108 proc. ir sudarė 1,89 trln. vonų, o grynosios pajamos augo 51 proc. – iki 2,14 trln. vonų. Konsoliduotos bendrovės pajamos pasiekė 29,10 trln. vonų, veiklos pelnas – 2,40 trln. vonų.
Solidžius veiklos rezultatus „Samsung“ pavyko užsitikrinti nepaisant pasaulio ekonomikos lėtėjimo, vangios paklausos pagrindinėse rinkose, žaliavų kainų augimo ir didesnių rinkodaros išlaidų.
„Antrasis šių metų ketvirtis buvo itin sudėtingas dėl nekintančios paklausos ir sumažėjusių kainų atmintinių rinkoje bei dėl augančios kainų konkurencijos mobiliųjų prietaisų ir LCD televizorių rinkose. Nepaisydama rinkos iššūkių, „Samsung“ pasiekė 21 proc. veiklos maržą LCD versle, išlaikydama 13 proc. veiklos maržą telekomunikacijų srityje ir išsaugodama atmintinių verslo pelningumą“, - sakė bendrovės viceprezidento ryšiams su investuotojais Dr. Woosik Chu.
Išskirtinių rezultatų pasiekta LCD padalinyje
LCD padalinio veiklos pelnas pasiekė 1,00 trln. vonų ir 21 proc. pelno maržą, o pirminės įmonės įplaukos, palyginus su praėjusiu ketvirčiu, išaugo 9 proc. iki 4,71 trln. vonų. Konsoliduotasis veiklos pelnas sudarė 1,05 trln. vonų, o įplaukos 3,92 trln. vonų.
Nors šis sezonas vangus, o LCD ekranų kainos mažėjo visą ketvirtį, stipri ir stabili klientų bazė, ypač stambiausių televizorių gamintojų, padėjo bendrovei išlaikyti nuolatinį pajamų iš LCD augimą. Stambiapanelių ekranų siuntos išaugo iki 25,4 mln. vienetų (11 proc. daugiau nei per praėjusį ketvirtį), o televizorių ekranų siuntos viršijo 5 mln. vienetų. Prie palankių verslo rezultatų prisidėjo pastovi nešiojamųjų kompiuterių ekranų paklausa.
Tikimasi, kad antrojoje šių metų pusėje pardavimų apimtys augs ir dėl sezoninių ypatumų – trečiajam ir ketvirtajam metų ketvirčiams būdinga televizorių paklausos didėjimas. Tačiau per artimiausius ketvirčius LCD padalinio verslui įtakos gali turėti dėl pasaulinės recesijos mažėjanti paklausa bei augantys ekranų gamintojų pajėgumai.
Pelningumą „Samsung“ tikisi padidinti daugiau dėmesio skiriant dideliems ir aukščiausios klasės ekranams, tokiems kaip „Full HD“ ekranai televizoriams, LED nešiojamiesiems kompiuteriams ir platieji ekranai. „Samsung“ tikisi, kad atsiplėšti nuo konkurentų padės maksimaliu pajėgumu pradėtas antrasis LCD 8-1 linijos gamybos etapas.
Nuosekliai auga Puslaidininkių padalinio rezultatai
Puslaidininkių padalinio antrojo ketvirčio veiklos pelnas sudarė 270 mlrd. vonų (38 proc. daugiau nei I-ąjį šių metų ketvirtį), o pajamos siekė 4,58 trln. vonų (4 proc. daugiau). Konsoliduotasis veiklos pelnas sudarė 300 mlrd. vonų, pajamos – 5,24 trln. vonų.
Gerų veiklos rezultatų pasiekti pavyko nepaisant sumažėjusios paklausos. Rezultatus lėmė konkurencingas sąnaudų naudojimas, plečiant 68nm DRAM technologiją ir 51nm NAND technologiją, ir nuolatos didinamos apimtys, išaugusi ekranų tvarkyklių plokščių, „Smart Card“ kortelių ir CMO matricų paklausa. Prognozuojama, kad pasaulinės ekonomikos lėtėjimas antrąją šių metų pusę gali paveikti puslaidininkių verslo rezultatus, nes paklausos augimo galimybės ribotos. Tačiau „Samsung“ ir toliau didins konkurencingumą, plėsdama įmonės 56nm DRAM ir 42nm NAND technologijas. Be to, kaip jau skelbta šiais metais, „Samsung“ ketina daugiau kaip 7,00 trln. vonų skirti DRAM ir NAND kapitalo išlaidoms, kad įtvirtintų įmonės lyderystę rinkoje ir padidintų konkurencingumą.
20 proc. išaugo telefonų pardavimai
Pagrindinės kompanijos Telekomunikacijų padalinio ketvirtinis veiklos pelnas sudarė 790 mlrd. vonų iš 6,14 trln. vonų pajamų. Konsoliduotosios Telekomunikacijų padalinio ketvirčio įplaukos siekė 7,87 trln. vonų, o veiklos pelnas – 890 mlrd. vonų. Nepaisant didelių išlaidų rinkodarai, pristatant naujus aukščiausios klasės gaminius, tokius kaip „Soul“ ir „Omnia“, padalinio veiklos marža pasiekė 12,8 proc. Per antrąjį šių metų ketvirtį „Samsung“ pardavė 45,7 mln. mobiliųjų telefonų. Iš viso per pirmąjį šių metų pusmetį parduota 92 mln. vienetų, 20 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Prekyba aukščiausios klasės telefonais, nepaisant vangios paklausos išsivysčiusiose rinkose, pakelė mobiliųjų telefonų ASP iki 143 JAV dolerių, o tai yra 1,4 proc. daugiau nei per praėjusį ketvirtį.
Prognozuojama, kad per antrąją šių metų pusę teks įveikti naujus iššūkius, susijusius su pasaulinės ekonomikos lėtėjimu, Korėjos vono kurso kritimu ir didesnėmis išlaidomis rinkodarai. Nepaisant to, „Samsung“ tikisi, jog bendrovės rezultatai augs greičiau nei šios šakos vidurkis. Tai užtikrins dvilypė rinkos strategija: stiprių išsivysčiusioms ir kylančioms rinkoms pritaikytų produktų portfelio stiprinimas ir nauji platinimo kanalai kylančiose rinkose.
Solidūs Skaitmeninių priemonių padalinio rezultatai
Pagrindinės kompanijos Skaitmeninių priemonių padalinio ketvirtinės pajamos sudarė 2,56 trln. vonų, o veiklos nuostolis siekė 160 mlrd. vonų. Skaitmeninių priemonių padalinio konsoliduotasis veiklos pelnas siekė 140 mlrd. vonų iš 10,33 trln. vonų pajamų. Skaitmeninių priemonių padalinio veiklos pelną lėmė neigiamas kainų konkurencijos ir išaugusių medžiagų kainų poveikis.
Skaitmeninių priemonių padaliniui pagelbėjo prekyba oro kondicionavimo įranga dėl didelės dvidurių modelių paklausos JAV, Europoje ir BRIK šalyse. Be to, antrąjį ketvirtį „Samsung“ užėmė gerokai daugiau kaip 20 proc. JAV LCD televizorių rinkos. Bendrasis plokščiekranių televizorių siuntų dydis, palyginus su praėjusiu ketvirčiu, padidėjo 14 proc., viršydamas vidutinį šakos augimą, kuris sudarė apie 9 proc. Skaitmeninių priemonių padalinys tikisi viršyti nustatytą tikslą – per metus parduoti 21 mln. plokščiaekranių televizorių, ir toliau plečia lazerinių spausdintuvų produktų portfelį, skirtą verslui ir platinimo kanalams.