Kompiuterių pardavimai visame pasaulyje per antrą šių metų ketvirtį augo 15,3 proc., o iš viso buvo parduota per 70 mln. naujų kompiuterių, skelbia tyrimų bendrovė IDC. Pirmame šių metų ketvirtyje kompiuterių pardavimų augimas sudarė 14,9 procento. Kaip teigė bendrovė, kompiuterių rinka kol kas išlieka atspari nepalankiai ekonomikos situacijai pasaulyje.
Produktų atnaujinimai, gamintojų konkurencija ir agresyvi kainodara - tai veiksniai, kurie vis dar pritraukia pirkėjų, pažymėjo bendrovės atstovai. Vis dėlto IDC mano, kad geri kelių paskutinių ketvirčių rezultatai nereiškia, jog kompiuterių rinka yra atspari ekonomikos sunkumams. Bendrovė prognozuoja, kad rinkos augimas per kitus metus greičiausiai mažės.
Kaip ir tikėtasi, kompiuterių pardavimų augimo tempai yra mažesni JAV, kur šiuo metu susiduriama su ekonomikos sulėtėjimu, jie ne taip greitai auga ir Azijos bei Ramiojo vandenyno regione. Tačiau visa tai kompensuoja ženklus pardavimų augimas Europos, Artimųjų rytų ir Afrikos regione.
Pagal kompiuterių pardavimus pasaulyje pirmauja HP, užimanti 18,9 proc. kompiuterių rinkos. Bendrovės pardavimai per antrąjį šių metų ketvirtį augo 16,8 proc., ji visame pasaulyje pardavė daugiau kaip 13,3 mln. kompiuterių.
Antrą vietą užima bendrovė „Dell“, kurios rinkos dalis siekia 16,4 procento. Bendrovė per antrąjį 2008-ųjų ketvirtį pardavė apie 11,5 mln. kompiuterių - 21,4 proc. daugiau negu per tą patį laikotarpį praėjusiais metais.
Trečioje vietoje yra kone dešimtadalį (9,9 proc.) rinkos užimanti „Acer“, kurios pardavimai išaugo 63,5 procento. Visame pasaulyje bendrovė pardavė beveik 7 mln. kompiuterių.
Ketvirtoje ir penktoje vietoje atsidūrė „Lenovo“ ir „Toshiba“. Šie kompiuterių gamintojai užima atitinkamai po 7,9 proc. ir 4,4 proc. rinkos dalių, jų pardavimai antrame 2008-ųjų ketvirtyje augo atitinkamai po 14,6 proc. ir 28,5 procento.
Itin gerus rezultatus pademonstravo bendrovė „Apple“. Nors pasauliniu mastu ji nepateko į didžiausiųjų pardavėjų penketuką, pagal pardavimus JAV ji užėmė trečiąją vietą ir atsiliko nuo „Dell“ bei HP. „Apple“ kompiuterių pardavimų augimas JAV rinkoje sudarė beveik 32 proc. palyginus su vos 4 proc. siekusiu visos rinkos augimu.