Galimybė rinktis, patogumas ir lankstumas – svarbiausi kriterijai, padedantys siekti kliento lojalumo ir sukuriantys palankią situaciją prekybininkams pasinaudoti technologijų bei inovacijų teikiamomis galimybėmis siekiant didesnio pelno. Tokias išvadas naujoje ataskaitoje „Consumer Insights Report“ skelbia Europos bankų asociacija „Visa Europe“.
„Visa Europe“ ataskaita, parengta remiantis 2006 ir 2007 metais Vokietijoje, Graikijoje, Italijoje, Lenkijoje ir Didžiojoje Britanijoje atliktu išsamiu vartotojų tyrimu, skelbia, kad Europos vartotojai nori apsipirkti be įtampos, kurios ir taip pakanka šiuolaikiniame gyvenime. Tyrimo rezultatai rodo, kad dėl karštligiško gyvenimo tempo atsiradęs stresas sukelia sunkumų valdant asmenines išlaidas.
Dėl šių priežasčių vartotojai vis labiau vertina kasdienius, mažus malonumus ir teikia prioritetą tiems prekybininkams, kurie supranta ir atitinkamai reaguoja į kintančius jų poreikius. Trumpesnės eilės, daugiakanalė prekyba, mandagus aptarnavimas, taip pat galimybė rinktis mokėjimo būdą tampa pagrindiniais pasirinkimo kriterijais apsiperkant.
Keletas įdomių faktų apie pirkimo ir vartotojų poreikių tendencijas iš „Visa Europe“ ataskaitos:
- 69 proc. Lenkijos ir 75 proc. Graikijos vartotojų teigia, jog jie labai mėgsta apsipirkti;
- 73 proc. italų teigia, kad tokios smulkmenos kaip šypsena praskaidrina jų dieną;
- Lenkijos vartotojai sako, jog jie dažnai neturi laiko užsiėmimams, kurie daro juos laimingais;
- Apie 50 proc. vokiečių teigia, jog apsiperkant labiausiai erzina eilės;
- 78 proc. Didžiosios Britanijos vartotojų prisipažino, jog jie mėgsta apsipirkti internetu, nes gali tai daryti 24 valandas per parą;
- 71 proc. Didžiosios Britanijos vartotojų teigia, jog jie mieliau pirktų internetu, jei būtų tikri, kad tai yra saugu. 70 proc. vokiečių sako, jog jie greičiausiai internetu pirktų iš jiems jau žinomo prekybininko;
- Leisdami pinigus 70 proc. Italijos vartotojų jaučiasi sunerimę;
- 40 proc. vokiečių teikia pirmenybę atsiskaitymams kortele ir naudotųsi ja dažniau, jei tik daugiau prekybininkų siūlytų tokią galimybę. 60 proc. suaugusiųjų Didžiojoje Britanijoje teikia pirmenybę atsiskaitymams mokėjimo kortelėmis.
„Šiandien vartotojai yra reiklesni nei bet kada anksčiau. Norėdami sėkmingai veikti, prekybininkai privalo suprasti vartotojų poreikius. Kaip rodo mūsų ataskaita, nors prioritetai kinta priklausomai nuo šalies, mes visi norime, kad apsipirkimas būtų patogus, be įtampos. To siekiant, labai svarbus vaidmuo tenka efektyvioms ir pažangioms mokėjimo sistemoms. Norėdama užtikrinti sklandų šių technologijų diegimą ir naudą, „Visa Europe“ glaudžiai bendradarbiauja su prekybininkais“, - sakė „Visa Europe“ Marketingo ir produktų departamento vykdantysis viceprezidentas Mariano Dima.
Pasak jo, prekybininkai neturėtų nuvertinti įtakos, kurią verslui, o ypač klientų lojalumo skatinimui bei prekės ženklo išskirtinumo užtikrinimui konkurencinėje aplinkoje gali turėti klientų poreikių suvokimas, apjungtas su mokėjimo technologijų inovacijomis.
Ataskaitoje „Consumer Insights Report“ „Visa Europe“ išskiria kelias pagrindines nuorodas prekybininkams:
- Svarbu klientui suteikti galimybę rinktis, kokiu būdu atsiskaityti už įsigytas prekes ar paslaugas. Nors kai kuriose Europos šalyse mokėjimas grynaisiais vis dar yra pagrindinis atsiskaitymo būdas, vis daugiau Europos gyventojų renkasi atsiskaitymus kortelėmis. Juos erzina prekybininkai, nesuteikiantys tokios galimybės, nes atsiskaitymai grynaisiais reikalauja daugiau laiko ir apsunkina išlaidų kontrolę.
- Lustinė technologija yra reikšminga naujiena, kuri suteikia privalumų tiek prekybininkams, tiek vartotojams. Pradėjus lustinės technologijos diegimą, prekybininkai gali tikėtis naujovių, tokių kaip bekontaktės mokėjimo kortelės, pavyzdžiui„Visa payWave“, išankstinio apmokėjimo bei daugiafunkcinės kortelės, galimybė iš karto išduoti korteles prekybos vietose ir atsiskaityti mobiliaisiais telefonais.
- Prekyba skirtingais kanalais ypač svarbi. Prekybininkai turi įvertinti visų prekybos būdų – internetinės ir tradicinės prekybos bei savitarnos kioskų – naudą bei investuoti į tinkamą mokėjimo technologiją, tam, kad visose situacijose užtikrintų atliekamų operacijų saugumą. Šiam tikslui gali būti pasitelkiama „Verified by Visa“ paslauga ir „Dynamic Passcode Authentication“ technologija bei bekontakčių mokėjimo kortelių, tokių kaip „payWave“ aptarnavimas.
Visa „Visa Europe“ ataskaita „Consumer Insights Report“ patalpinta internete adresu www.visaeurope.com