Interneto paieškos gigantės akcijos šoktelėjo daugiau negu 6 proc. po užbaigto, ilgai laukto 3,1 milijardo JAV dolerių vertės sandorio, įsigyjant internetinės reklamos kompaniją „DoubleClick“. Sandoris, gavęs Europos reguliacijos komisijos pritarimą, gali dramatiškai kilstelėti „Google“ poziciją internetinės reklamos sektoriuje.
Nors „Google“ ir valdo didžiąją interneto tekstinių reklamų sektoriaus dalį, Niujorke esanti „DoubleClick“ yra technologinė lyderė tiekti, filtruoti ir tikslingai pateikti vaizduojamąją reklamą įvairiausiems internetiniams puslapiams, rašoma „Los Angeles Times“.
„Google“ šiuo žingsniu stengiasi sukurti vieno žingsnio, pilną paslaugų paketą kompanijoms, norinčioms talpinti savo reklamą internete.
Derindama gaunamą informaciją iš paieškos užklausų su „DoubleClick“ galimybėmis stebėti ir rūšiuoti reklamą, „Google“ tikisi sukurti dar tobulesnę tikslinių reklamų tiekimo sistemą.
„Šis sandoris gerokai pablogina „Microsoft“ korporacijos ir „Yahoo“ pozicijas, kadangi šios dvi korporacijos bando įsitvirtinti kaip paieškos ir reklamos tiekimo lyderės. „Google“ ir „DoubleClick“ sandoris reiškia, jog „Microsoft“ dar labiau spaudžiamas įsigyti „Yahoo““,- teigia Jeffrey’is Lindsay’us, investicijų tyrimų kompanijos „Sandord C. Bernstein & Co“ analitikas.
„Microsoft“ buvo pateikęs pasiūlymą praėjusį mėnesį, tačiau „Yahoo“ pasiūlymą atmetė. Ironiška, tačiau jeigu „Microsoft“ būtų pavykę įsigyti „Yahoo“, šitas „Google“ ir „DoubleClick“ sandoris būtų sustiprinęs „Microsoft“ poziciją tiek JAV, tiek Europos sąjungoje.
Sandoris įvyko labai patogiu „Google“ momentu. Jų akcijos jau buvo pradėjusios kristi, atspindėdamos paskutinių mėnesių internetinių reklamų lėtėjimo tendencijas. Nežiūrint į beprotišką sėkmę paieškos sistemų sektoriuje, šią akimirką „Google“ atsilieka vaizdinės reklamos sektoriuje tiek nuo „Microsoft“, tiek ir nuo „Yahoo“.
Nepaisant Microsoft priekaištų, kad „DoubleClick“ suteiks „Google“ monopolinių galių internetinės reklamos sektoriuje, Europos Komisija palaikė JAV išvadas, kad šis sektorius yra pakankamai konkurencingas. Taipogi prieita išvados, kad „Google“ ir „DoubleClick“ nebuvo to paties sektoriaus konkurentės.
Vienoje iš konferencijų Timas Amstrongas, „Google“ Šiaurės Amerikos reklamos ir komercijos padalinio vadovas, pareiškė, kad kompanija planuoja turėti „labai įtakingą poziciją“ atvaizduojamosios reklamos sektoriuje 2008-2009 metais.