Elektroninių inžinerinių sprendimų bendrovė UAB „Fima“ diegs vaizdo stebėjimo sistemas keturiose Vilnius-Kaunas geležinkelio ruožo stotyse, jų prieigose bei ant Vokės tilto. Šiame projekte pirmą kartą Lietuvoje bus diegiamos tokio dydžio teritorijos vaizdo stebėjimo sistemos, veikiančios IP (interneto protokolo) technologijos pagrindu. Novatoriški technologiniai sprendimai užtikrins saugų bei sklandų traukinių tranzitą Lietuvos teritorijoje.
UAB „Fima“pasirašė sutartį su Policijos departamentu prie LR Vidaus reikalų ministerijos (toliau – PD prie VRM) dėl pirmojo ilgalaikio projekto etapo, kuris bus įgyvendintas iki šių metų birželio. Tranzitinių traukinių tarpinėse geležinkelio stotyse ir prie Vokės tilto bendrovė atliks darbų už 4,8 milijonus litų, bus diegiama moderniausia IBM programinė ir kompiuterinė įranga.
„Svarbūs geležinkelio objektai ar kelio ruožai bei jų teritorijos (perimetras) bus stebimi visą parą, naudojamos ne tik įprastos, bet ir IR jautrios vaizdo kameros, skirtos geresniam matymui nepakankamo apšvietimo sąlygomis. Kameros užtikrins, kad žmogus būtų matomas visu ūgiu, atpažįstamas iš rūbų ir veido. Taigi, galima drąsiai teigti, kad policija turės labai tikslius pažeidėjo duomenis, taip pat informaciją apie pažeidimo vietą ir tai gerokai palengvins pareigūnų darbą“, – teigia „Fima“ Apsaugos sprendimų departamento direktorius Giedrius Zaicevas.
Vaizdo kamerų užfiksuota informacija IP technologijos pagalba bus siunčiama į centrinius valdymo postus Vilniaus ir Kauno transporto policijos komisariatuose, atsakingiems Valstybės sienos apsaugos tarnybos bei „Lietuvos geležinkelių“ padaliniams. Naudojant šią technologiją, vaizdo informacija siunčiama ir apdorojama kompiuteriniais tinklais. Tai garantuoja geresnę siunčiamo vaizdo kokybę.
Policijos departamento Viešosios policijos valdybos viršininko Algimanto Varnelio teigimu, tokia sistema pareigūnams padės dar tiksliau įvertinti situaciją ir operatyviai į ją reaguoti. Tranzitinių traukinių kelių apsauga labai aktuali, nes Lietuvą nuolat pasirenka nelegalūs migrantai, todėl reikia užtikrinti labai gerą ne tik sienų, bet ir tranzitinių traukinių „koridorių“ apsaugą. Tuo pačiu – ir nepertraukiamą tranzitinių traukinių judėjimą. Nuo šiol, esant galimybei itin kokybiškai užfiksuoti vaizdą, bus galima labai greitai identifikuoti asmenis, kurie sumanytų nelegaliai išlipti iš traukinių ar iš jų ką nors išmesti.
Dalis teritorijų, kuriose sustoja arba per kurias lėtai važiuoja tranzitiniai keleiviniai traukiniai, bus aptvertos tvora, jose bus panaudotos ir elektroninės perimetro apsaugos priemonės. Daug dėmesio skirta Vokės tilto stebėsenos ir saugumo įrenginiams – tiltai bus apsaugoti ne tik vaizdo kameromis, specialiomis tvoromis, bet ir sensoriniais kabeliais, fiksuojančiais mėginimus patekti į saugomą teritoriją.
Šis projektas vykdomas pagal LR Vyriausybės patvirtintą Specialiąją Kaliningrado tranzito programą. Policijos departamentui pavesta kontroliuoti ir koordinuoti teritorinių policijos įstaigų veiklą įgyvendinant tranzitinių traukinių, vykstančių iš Rusijos Federacijos teritorijos į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį ir atgal per Lietuvos Respublikos teritoriją, siekiant užkirsti kelią nelegaliam asmenų išsilaipinimui ir prekių išmetimui iš šių traukinių, tinkamą asmenų, vykstančių iš Rusijos Federacijos teritorijos į Rusijos Federacijos Kaliningrado sritį ir atgal per Lietuvos Respublikos teritoriją sausumos keliais, kontrolę, policijos pareigūnų veiksmus, per kurių prižiūrimas teritorijas eina tranzitiniai keliai ir kurie yra prie Europos Sąjungos vidinių sienų, veiklą, siekiant užtikrinti užsieniečių ir tranzitinio transporto kontrolę Lietuvos Respublikos teritorijoje.
Tokio tipo projektas - ne pirmas bendrovės specialistams didinant Lietuvos geležinkelių saugumą. „Fima“ taip pat įdiegė saugos sistemą Kenos geležinkelio pasienio poste, diegia ir Stasylų (Šalčininkų raj.) pasienio poste.