Lietuviško kapitalo bendrovė AAH, kuriai Lietuvoje priklauso įspūdžio dovanų internetinė parduotuvė LaisvalaikioDovanos.lt, vykdo sparčią plėtrą ir spalio mėnesį jau įžengė į kaimynines Latvijos bei Lenkijos rinkas, o gruodžio pradžioje pradėjo veiklą Čekijoje. Per metus planuojama startuoti dar dviejose prekybos erdvėse.
Naujose kaimyninių šalių rinkose buvo pateikti projektai, veiklos pobūdžiu analogiški lietuviškajam LaisvalaikioDovanos.lt. Latvijoje pradėjo veikti įspūdžio dovanų internetinė parduotuvė TortesDiena.lv, Lenkijoje – WyjatkowyPrezent.pl, o Čekijoje – NecoZazit.cz. Bendrovės AAH investicijos į šiuos naujus projektus siekia apie 300 tūkst. litų.
Pasak AAH direktoriaus Lino Čeikaus, ėjimas į užsienio rinkas yra nuoseklus ir neišvengiamas įmonės plėtros žingsnis, nes Lietuvoje AAH vystomai veiklai darosi pernelyg ankšta. „Lietuvoje įspūdžio dovanomis aprūpiname trijų didžiausių šalies miestų gyventojus. Mažesniuose regionuose vystyti veiklą nebūtų tikslinga dėl nepakankamo gyventojų skaičiaus, todėl buvo priimtas sprendimas žengti į kaimyninių šalių rinkas. Ypač daug vilčių siejame su Lenkija, kadangi ši rinka yra milžiniška“, - teigė L.Čeikus.
Naujai startavusios įspūdžio dovanų parduotuvės Lenkijoje ir Latvijoje yra pirmieji tokio pobūdžio paslaugas siūlantys projektai, Čekijoje – analogiški projektai egzistuoja jau keletą metų. Tiek Latvijoje, tiek Lenkijoje juntamas didelis gyventojų bei žiniasklaidos susidomėjimas šiuo nauju produktu, kadangi iki šiol kaimyninėse šalyse panašių paslaugų nebuvo. Veiklos pradžiai, kaip ir Lietuvoje, buvo pasirinkti didžiausi šių šalių miestai. Latvijoje AAH veikla bus sukoncentruota Rygoje, Lenkijoje dirbti pradedama nuo Varšuvos ir sparčiai plečiamasi didesniuose miestuose, o Čekijos rinkoje starto stotele pasirinkta Praha.
„Latvijos rinka savo dydžiu ir vartotojų elgsena yra labai panaši į Lietuvos, o Ryga – visos Latvijos verslo centras, todėl žengta tik į sostinę. Kadangi Lenkija tiek gyventojų skaičiumi, tiek plotu keliskart lenkia minėtas Pabaltijo šalis kartus sudėjus, prekybos įspūdžio dovanomis tik pirmai pradžiai buvo pasirinkta sostinė. Sėkmingai įsibėgėjus veiklai Varšuvoje, jau pradėti darbai ir Krokuvoje, Vroclave, Poznanėje ir Gdanske. Čekijoje nesame pirmieji ir turime nemažai konkurentų, todėl veiklą ketiname sukoncentruoti vienoje vietoje, daugiau orientuojantis ne į pavienius užsakovus, o į šalies įmones“, - kalbėjo AAH vadovas.
Užsienio rinkose bus teikiamas panašus dovanų asortimentas, tačiau jis labai priklausys nuo vietinių pramogų organizatorių siūlomų paslaugų. Lyginant su lietuviais, kaimynai šioje srityje yra gerokai pažengę į priekį, todėl pramogų ten siūloma žymiai daugiau. Be abejo, svečiose šalyse siūlomas įspūdžio dovanas galės užsisakyti ir Lietuvos gyventojai.
AAH iš naujų rinkų šiais metais neplanuoja gauti labai apčiuopiamos naudos. Įvertinant darbo pradžios Lietuvoje patirtį, pilno veiklos įsibėgėjimo laukiama mažiausiai po metų, o pirmus rezultatus bus galima vertinti kitų metų vasaros pabaigoje.
Bendrovė gerai vertina darbo naujose rinkose ateities perspektyvas, kadangi tų šalių ekonomikos augimas yra spartus ir daugiausiai paremtas vartojimu. Vien praėjusiais metais Latvijoje namų ūkių bendros išlaidos išaugo 21 proc., o išlaidos pramogoms – net 35 procentais. Dėl mažėjančio nedarbo bei pakankamai laisvo lėšų skolinimosi Lenkijoje vartotojų išlaidų augimas taip pat žymus.
„Nors šiuo metu kai kuriose rinkose prognozuojamas ekonomikos augimo sulėtėjimas, tačiau paprastai vartojimas labai greitai nesumažėja. Netgi atėjus šiek tiek sunkesniam laikotarpiui, visuomet tam tikra dalis lėšų yra skiriama pramogoms, laisvalaikiui. O gimtadieniai, Kalėdos ir kitos šventės tikrai niekur nedings“, - optimistiškai nusiteikęs L.Čeikus.
Bendrovė AAH ketina pradėti veiklą dar dviejose naujose rinkose, tačiau apie jas kol kas nenorima skelbti. AAH taip pat administruoja internetinę svetainę GimimoDiena.lt.