„Turing College“ gautą investiciją skirs naujų dirbtinio intelekto sprendimų integravimui į mokymo programas
Lietuvos švietimo technologijų startuolis „Turing College“ Europos inovacijų tarybos (EIC) projekte laimėjo 2,5 mln. eurų dotaciją pažangiems dirbtinio intelekto sprendimams suaugusiųjų mokyme kurti. Lietuviai įveikė daugybę konkurentų iš visos Europos: šiemet iš 969 paraiškas pateikusių įmonių finansavimą gavo tik apie 70.
„Ši dotacija reikšminga, nes ji mums leis investuoti į sprendimus, kurie ir palengvins mūsų mentorių darbą, ir pagerins studentų pasiekimus bei patirtį, – teigia Lukas Kaminskis, „Turing College“ įkūrėjas ir vadovas. – Visi sutinka, kad dirbtinis intelektas švietimui atneš didelių pozityvių pokyčių, tačiau niekas dar nežino kokių. Mes su komanda jau aštuonerius metus ieškome atsakymo į šį klausimą ir manome, kad jį radome, – bent jau skaitmeninių įgūdžių ugdymo srityje.“
Europos inovacijų taryba (EIC) yra Europos Sąjungos iniciatyva, skirta remti novatoriškus projektus ir įmones, kurios turi potencialo užkariauti Europos ir pasaulio rinkas. EIC finansuoja ankstyvojo ir augimo etapo startuolius, taip siekdama skatinti technologijų proveržį ir mokslinių tyrimų pritaikymą realiems sprendimams.
Dotacija bus skirta dirbtinio intelekto (DI) sprendimams švietimo srityje
„Turing College“ EIC dotacija suteikia galimybę kurti naujus unikalius dirbtinio intelekto sprendimus, kurie padės transformuoti švietimo sritį ir pakelti mokymo kokybę į naują lygį. Įmonė siekia dar labiau įtraukti studentus į mokymo procesą ir pasiūlyti inovacijų, kurios iš esmės pakeistų mokymosi patirtį.
„Dirbtinis intelektas bent kol kas tikrai nepakeis ekspertų, kuriančių mokymo turinį. Tačiau su DI pagalba šį turinį bus galima ir sukurti, ir pateikti daug efektyviau, jį pritaikant prie kiekvieno studento individualių poreikių“, – dalinasi „Turing College“ edukacijos vadovas Giedrius Žebrauskas.
Pasak G. Žebrausko, mokymasis yra socialinė veikla, kurios kokybei reikalingas bendravimas su žmonėmis. Dirbtinis intelektas šį bendravimą gali paskatinti ir palengvinti – pavyzdžiui, tinkamu metu rekomenduojant tam tikrą temą aptarti su konkrečiu mentoriumi arba bendramoksliu bei patariant, kaip iš diskusijų gauti daugiausiai naudos.
Dirbtinis intelektas padės geriau stebėti studentų pažangą, parinkti individualią mokymo programą ir rasti tinkamus darbo pasiūlymus programų absolventams
Vienas didžiausių visuose mokymuose kylančių iššūkių yra nuolatinis kiekvieno studento pažangos stebėjimas ir atitinkamas individualus mokymo adaptavimas. „Turing College“ kuriama DI sistema gebėtų įvertinti besimokančiųjų įgūdžius remdamasi įvairiais mokymo sistemos elementais: projektų įvertinimais, individualių peržiūrų metu ekspertų pasidalintais komentarais, diskusijomis su DI įrankiais ir testų sprendimais. Mokymosi eigoje ši sistema nuolat analizuotų, kurias temas studentai supranta bei kiek pasikliauna naujai įgytomis žiniomis.
Remdamasi šia gebėjimų vertinimo sistema, „Turing College“ platforma mokymo programą galėtų individualiai pritaikyti kiekvienam studentui pagal jo pasiekimus ir įgūdžių spragas. Pasitelkdama didelės apimties kalbos modelius (angl. large language models (LLM)) bei kitas technologijas, sistema tinkamu metu parinktų temas, kurios besimokančiajam tuo metu atneš daugiausiai naudos, atsižvelgiant net į jo asmeninį mokymosi stilių.
Dar viena sistema bus skirta padėti „Turing College“ studentams bei absolventams susirasti darbo pasiūlymus, pritaikytus jų įgūdžiams. Kol kas kiekvieno kandidato kompetencijos tikrinamos atskirai, o su šia sistema tai būtų galima atlikti greičiau ir lengviau, leidžiant darbdaviams rasti būtent tokių įgūdžių turinčius specialistus, kokių jiems reikia.
„Dirbtinio intelekto naudojimas švietime turi begales dar neištirtų galimybių, tad itin džiaugiamės, jog EIC projektas mums leis jas aktyviai tyrinėti. Neabejojame, jog tai prisidės prie dar veiksmingesnių ir įdomesnių mūsų mokymų“, – apibendrina G. Žebrauskas.