Lietuva turi galimybes šalyje pagaminti tiek elektros, kad ją netgi galėtų parduoti Vakarų valstybėms. Reikia, kad turėtume specialistų, kurie padėtų įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, svarbius visai mūsų šaliai. Prognozuojama, kad iki 2030 metų Lietuvai papildomai reikės mažiausiai 2500 energetikų. 1500 iš jų bus jūrinio vėjo specialistai. Visgi, ilgą laiką inžinerinės specialybės Lietuvoje populiarumu nusileido socialinių ar humanitarinių krypčių studijoms, todėl jaučiamas specialistų trūkumas.
„Vilnius Tech“ universiteto tyrėja dr. Edita Karosienė teigia, kad norint mokyklose populiarinti STEAM (ugdymo būdas, kuris integruoja gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką) sritis, būtinas mokyklų, universitetų ir verslų bendradarbiavimas. Jai pritaria ir „Ignitis grupės“ #EnergySmartSTART programos vadovė Giedrė Žlibinienė. Per praėjusius mokslo metus virš 50 „Ignitis grupės“ darbuotojų aplankė apie 8000 mokinių ir pravedė virš 300 pamokų. Dar beveik 1800 mokinių, mokytojų, studentų dalyvavo organizuojamose ekskursijose elektrinėse ir jėgainėse.
„Mokyklos tikrai labai noriai kviečia mus atvykti į pamokas, į karjeros dienas, į renginius. Norima moksleiviams kuo plačiau pristatyti karjeros galimybes, įvairius verslo sektorius. Mes siekiame į energetikos sektorių pritraukti naujų talentų ir Lietuvoje sukurti ateities energetikų profesinį centrą, todėl skiriame finansinę paramą, įgyvendiname įvairias #EnergySmartSTART programos iniciatyvas, kurių metu moksleiviams ir studentams organizuojame ekskursijas, susitikimus su specialistais, vykstame į mokyklas, organizuoja renginius, nuotolines pamokas“, – teigia G. Žlibinienė.
Pasak dr. E. Karosienės, bendradarbiaujant su mokyklomis ypatingai svarbūs yra nuoseklumas, aiškumas ir tęstinių veiklų planavimas. Norint, kad augtų studijuojančių inžineriją skaičius, dėmesį reikėtų kreipti į mokyklas ir dar ne visas verslas tą supranta.
„Mokyklose reikia konsultacijų, paskaitų, laboratorinių darbų, praktinių užsiėmimų tiek mokiniams, tiek mokytojams. Ir verslai tikrai prie to gali prisidėti. Norint padaryti proveržį mokyklose reikalingi mastas ir nuoseklumas. Tada mums pavyks STEAM veiklomis užnorinti moksleivius tapti problemų sprendėjais – inžinieriais. Džiaugiuosi, kad prasidėjus naujiems mokslo metams, startavo ir naujas „Vilnius Tech“ nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ aštuntasis sezonas. Verslas prie šio projekto taip pat prisideda“, – sako dr. E. Karosienė.
Šių metų rudens pradžioje „Ignitis grupė“ Lietuvos mokslo taryboje (LMT) drauge su partneriais iš įvairių sektorių bei mokslo institucijų pasirašė Ketinimų protokolą dėl Masačusetso technologijos instituto (MIT) tarptautinių mokslo ir technologijų iniciatyvų (MISTI) programos inicijavimo Lietuvoje. Šis neeilinis susitarimas suteikia galimybę Lietuvai tapti pasaulinės technologijų ir inovacijų ekosistemos dalimi bei transformuoti STEAM ugdymą.
Po truputį vis labiau suprantama, kad STEAM sričių ugdymas tampa svarbus tiek verslui, tiek visuomenei, nes investuojant į šių sričių stiprinimą, verslas užtikrina savo ateitį, prisideda prie pažangios ekonomikos kūrimo. Taip pat kuria inovacijas, kurios keičia pasaulį.