Sparčiai besikeičiantis pasaulis su naujais technologiniais sprendimais vyresnio amžiaus Lietuvos žmonėms gali atrodyti sudėtingas ir nepasiekiamas. Todėl nuo vasaros keliuose „Telia“ salonuose pradėtos pamokos senjorams plečiasi į daugelį šalies miestų – „Senjorų valandose“ konsultantai mokys ne tik pagrindinių išmaniųjų įrenginių funkcijų, bet ir kaip apmokėti sąskaitas, apsipirkti internete ar vaizdo skambučiu susisiekti su užsienyje gyvenančiais artimaisiais.
„Tikrai matosi, kad senjorams tokia iniciatyva yra reikalinga. Negalėjau patikėti jų nuoširdumu ir įsitraukimu. Išeidamas beveik kiekvienas asmeniškai padėkoja, apsikabina ir, žinoma, klausia, ar dar bus tokių galimybių pasikonsultuoti. Valanda neretai užsitęsia, nes dalyviai į mokymąsi žiūri išties rimtai ir nori perprasti tam tikrus technologinius sprendimus, jų veikimą“, – sako „Telia“ mažmeninių klientų aptarnavimo vadovė Lina Buivydienė.
Senjorai dažniausiai ateina turėdami ganėtinai panašius iššūkius, dažnu atveju jų aplinkoje nėra žmonių, kurie galėtų kantriai paaiškinti apie pagrindines funkcijas – kaip rašyti trumpąsias žinutes, skambinti, susikurti dažniausiai naudojamus kontaktus ar naršyti internete. Labiau pažengusiems senjorams aktualus ir naudojimasis socialiniais tinklais, el. paštu, mobiliosiomis programėlėmis ar net dirbtinio intelekto įrankiais. „Senjorų valandų“ konsultacijose dėmesys skiriamas kiekvienam dalyviui, todėl jie gali mokytis savu tempu ir žinoti, kad bus pakankamai laiko viskam suprasti.
Tarp dažniausiai pasitaikančių senjorų klausimų yra susiję su naudojimusi prekybos tinklų programėlėmis – kaip sužinoti apie nuolaidas, dalyvauti lojalumo programose ir pan. Taip pat jie nori išmokti naudotis komunalinių paslaugų teikėjų savitarnos platformomis. Dažnam kyla klausimų dėl telefono programinės įrangos nustatymų ar tam tikrų įrenginyje pateikiamų pranešimų, neaiškių žinučių. Pagalbos reikia ir su telefono kontaktų knygelėje esančių numerių prefiksų keitimu – senjorai stropiai ruošiasi šiam pokyčiui, nes nuo kitų metų kovo mėnesio aštuonetu prasidedantys numeriai nebeveiks, juos reikia pakeisti, kad prasidėtų 0 arba tarptautiniu kodu +370.
Sudalyvavę konsultacijose senjorai dėkoja už pagalbą sprendžiant ilgai varginusius technologinius iššūkius. 88 metų Antanas iš Klaipėdos džiaugėsi nauja galimybe matyti Dubline gyvenančius anūkus, o 79 metų Janina labiausiai įvertino naują galimybę patogiai namuose apmokėti sąskaitas ir užsisakyti vaistų internetu. „Senjorų valandose“ apsilankiusi 77 metų Zita pastebėjo, kad išmokusi naudotis dirbtinio intelekto įrankiu toliau galės spręsti įvairius klausimus savarankiškai.
Garbaus amžiaus žmonėms skaitmeninio raštingumo žinios ne tik palengvina jų kasdienybę, bet ir stiprina jų pasitikėjimą savimi, suteikia savarankiškumo. Anot „Telia“ mažmeninių klientų aptarnavimo vadovės Linos Buivydienės, „Senjorų valandų“ iniciatyva sulaukė didžiulio susidomėjimo, o per rugsėjį konsultacijomis per savaitę iš viso pasinaudodavo apie 150 gyventojų.
„Organizuojama iniciatyva parodė, kad Lietuvos senjorai yra išties atviri šiuolaikinėms technologijoms ir nori išmokti jomis naudotis, nebijo kreiptis pagalbos. Daugeliui jų aktualu dalyvauti į skaitmeninę erdvę persikeliančiame pasaulyje. Dėl didelio susidomėjimo ir gerų atsiliepimų Mažeikiuose startavusią akciją išplėtėme iki daugelio kitų Lietuvos miestų – šiuo metu tokias konsultacijas teikiame jau 14-oje salonų, greitu metu tikimės šią paslaugą dar labiau išplėsti. Siekiame, kad įdomiau tik gyvenimas būtų visiems, o skaitmeninės įtraukties pamokos leistų išnaudoti visas mūsų paslaugų sutiekiamas galimybes. Ši iniciatyva, kurios esmė yra ne tik technologijos, bet ir bendravimas bei naujų galimybių atvėrimas, neabejotinai prie to prisideda“, – sako L. Buivydienė.
Apie „Senjorų valandas“ „Telia“ klientai informuojami SMS žinutėmis ir konkrečiuose salonuose, kuriuose jos vyksta. Šiuo metu pamokos vyksta iš anksto numatytu laiku Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Mažeikių, Marijampolės, Alytaus, Druskininkų, Šilutės, Plungės, Telšių ir Kėdainių salonuose.