Siekdamas prisidėti prie spartesnės švietimo skaitmenizacijos, Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) „EdTech“ centras nuo kovo mėnesio Lietuvos mokytojus kviečia į nemokamą renginių ciklą „Švietimas EdTech ritmu“. Jau aštuoniose iš dešimties savivaldybių įvykę renginiai skirti supažindinti mokytojus su naujausiomis technologijomis, įkvėpti diegti naujas idėjas bei paskatinti pedagogus tapti svarbių pokyčių švietimo sistemoje dalimi.
Renginio akimirkos. Aleksandro Savickio nuotrauka
„Pradėję šį renginių ciklą pamatėme, kad toli gražu ne visi mokytojai yra pasiekę šiai dienai reikalingą skaitmeninių kompetencijų lygį. Juk technologijos, o kartu su jomis – ir mokiniai sparčiai juda į priekį, todėl pedagogams svarbus nuolatinis žinių ir gebėjimų atnaujinimas. Matome didžiulę „Švietimas EdTech ritmu“ seminarų naudą, galimybę pedagogams ne tik išgirsti apie edukacinių technologijų sprendimus, bet ir išmokti efektyviai juos naudoti ugdymo procese, todėl būtinai įvertinsime galimybę tokius renginius organizuoti ir ateityje“, – sako „EdTech“ centro vadovė Indrė Šuolienė.
Renginiai jau įvyko aštuoniose savivaldybėse – Alytaus, Marijampolės, Tauragės, Klaipėdos, Telšių, Šiaulių, Panevėžio ir Utenos. Paskutiniai du seminarai gegužės mėnesį vyks Kaune (23 d.) ir Vilniuje (30 d.). Švietimo skaitmenizacijos ekspertas, „EdTech“ valdybos narys ir technologinių švietimo startuolių kūrėjas Šarūnas Dignaitis juose pasakoja apie tai, kaip skaitmenizacija keičia švietimo sektorių, taip pat vyksta praktinės dirbtuvės bei „EdTech“ centro veiklų ir interaktyvūs švietimo technologijų startuolių pristatymai.
65 proc. pradinukų ateityje dirbs darbus, kurių dar nėra
Pasak Š. Dignaičio, nors šalies ugdymo įstaigose vis dažniau pasitelkiami išmanūs sprendimai, o ir mokytojai ryžtasi gerinti savo informacinių technologijų žinias, jiems vis dar trūksta praktikos tradicines pamokas pildyti skaitmeniniais sprendimais.
„Yra keletas priežasčių, kodėl svarbu kalbėti apie švietimo sistemos skaitmenizaciją ir mokyti pedagogus naudotis skaitmeninėmis technologijomis. Visų pirma, suaugusiųjų skaitmeninis raštingumas – gebėjimas efektyviai naršyti interneto platybėse, rasti reikiamą informaciją, suprasti kibernetinio saugumo aspektus Lietuvoje smarkiai atsilieka nuo pasaulio skaitmenizacijos lyderių. Antra, svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad moksleiviai yra daug geriau įgudę technologijoms nei mokytojai, todėl pastariesiems kyla iššūkių bandant suprasti, ar mokiniai namų darbus atliko savarankiškai, ar naudodamiesi dirbtinio intelekto įrankių pagalba bei patiems efektyviai juos išnaudoti savo darbe. Galiausiai, statistika rodo, kad daugiau nei pusė – net 65 proc. pradinukų ateityje dirbs tokius darbus, kurių šiandien nėra, ir visi jie yra susiję su technologijomis“, – dalijasi ekspertas.
Skaitmeninė ateitis neišvengiama
Kalbėdamas apie skaitmeninių technologijų privalumus, Š. Dignaitis išskiria galimybę pedagogams kurti patrauklesnes pamokas, individualizuoti mokymąsi, pagerinti bendravimą ir sumažinti mokytojų darbo krūvį. Taip technologijos didina ir mokinių motyvaciją ir įsitraukimą, padeda jiems tobulinti kritinio mąstymo įgūdžius ir paruošia ateities darbui.
„Galime pasidžiaugti, kad sulaukėme tikrai nemažo susidomėjimo tiek iš mokytojų, tiek ir iš kitų švietimo ekspertų, kurie nusprendė dalyvauti šiuose seminaruose. Nemaža dalis jų jau dabar suprato, kad dirbtinio intelekto įrankius gali naudoti kasdien, pamatė jų teikiamą naudą ir tai, kad netolimoje ateityje skaitmeniniai įrankiai taps neišvengiamybe, tad juos prisijaukinti reikia kuo anksčiau“, – teigia Š. Dignaitis.
Renginių metu mokytojai taip pat turi galimybę susipažinti ir su Lietuvos startuoliais bei kitomis įmonėmis, jų vykdoma veikla ir kuriamais produktais. Viena jų – skaitmeninė ugdymo karjerai platforma „Spotiself“. Įmonės vadovės Linos Stubrienės teigimu, platforma skirta ne tik mokiniams, bet ir pedagogams.
„Sėkmingas dalyvavimas „EdTech“ centro organizuojamuose švietimo technologijų išbandymuose („testbed“ platformoje) paskatino mus dalyvauti ir šiame renginių cikle. Tai puiki proga supažindinti mokytojus su skaitmenine ugdymo karjerai platforma, kuri gali suteikti pagalbą ne tik mokiniams renkantis savo karjeros kelią, bet ir pedagogams, siekiant pažinti mokinius, ugdant jų motyvaciją mokytis bei gerinant ugdymo turinio personalizavimą“, – sako specialistė.
Prognozuojama, kad iki 2027 m. švietimo technologijų sektoriaus vertė pasaulyje išaugs net 17,9 proc. ir pasieks 680 mln. JAV dolerių. „EdTech“ centro vadovės I. Šuolienės teigimu, skaitmeninė Lietuvos švietimo sistemos transformacija – pagrindinis NŠA „EdTech“ centro tikslas. Todėl organizacija sudaro galimybes pedagogams dalyvauti IT studijose, padeda jiems tobulinti praktinius įgūdžius, kuria naujas skaitmenines mokymo priemones bei organizuoja įvairius renginius, skirtus supažindinti švietimo bendruomenę su inovatyviausiomis ugdymo priemonėmis.
Renginio akimirkos. Aleksandro Savickio nuotrauka