Atsižvelgdamas į nuolat didėjantį IT sričių darbuotojų poreikį bei mokytojų stygių, Kauno technologijos universitetas (KTU), bendradarbiaudamas su Nacionaline švietimo agentūra (NŠA), kviečia pedagogus, norinčius pasikelti IT kvalifikaciją, persikvalifikuoti ar įgyti papildomo mokomojo dalyko specializaciją, nemokamai studijuoti „Informatikos mokomojo dalyko modulį“. Pabaigus studijas, išduodamas studijų pažymėjimas, patvirtinantis, kad mokytojas įgijo dalykines kompetencijas mokyti informatikos dalyko pagal informatikos bendrąją programą.
„Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, spręsdama informatikos mokytojų trūkumo problemą, vykdo „EdTech“ projektą, kuriuo siekiama perkvalifikuoti kitų sričių mokytojus, norinčius tapti informatikos mokytojais. Pagal šį projektą KTU vykdomos vienerių metų trukmės informatikos mokomojo dalyko modulio studijos, kurias pabaigus suteikiama teisė mokyti informatikos dalyką mokykloje“, – sako KTU Informatikos fakulteto Studijų programos vadovas dr. Ramūnas Kubiliūnas.
Vienerių metų trukmės laipsnio nesuteikiančios studijos pedagogams leidžia įgyti informatikos mokytojui reikalingų žinių ir įgūdžių bei gebėjimą juos taikyti ugdant mokinių informatinį mąstymą ir skaitmeninį raštingumą.
„Nors šio modulio programa sudaryta orientuojantis į tai, jog studijas pabaigęs pedagogas galėtų mokyti informatikos dalyką mokykloje, ši kvalifikacija gali praversti visiems – juk informacinės technologijos yra neatskiriama šiuolaikinio gyvenimo dalis“, – teigia dr. R. Kubiliūnas.
Programoje bus apžvelgiamos virtualiojo mokymo metodikos, programavimo „Python“ kalba, algoritmų ir objektinio programavimo pagrindai, įgyjami praktiniai skaitmeninio turinio kūrimo, duomenų tyrybos, išmaniųjų informacinių technologijų gebėjimai.
Formuojama paskutinioji studentų grupė
Studijos vykdomos nuotoliniu būdu, tad studijuoti kviečiami ir ugdymo įstaigų vadovai, taip pat įvairių dalykų mokytojai, ikimokyklinio ugdymo pedagogai, profesinių mokyklų pedagogai bei specialiosios pedagoginės pagalbos specialistai.
„Modulį studijuoti gali ne tik matematikos, fizikos, dailės ar kitų dalykų pedagogai, ikimokyklinio ugdymo mokytojai, bet ir mokyklų vadovai, profesinės mokyklos mokytojai. Tačiau yra reikalavimas – modulį studijuoti siekiantis mokytojas privalo turėti pedagogo kvalifikaciją, kuri įgyjama baigus atitinkamas pedagogikos studijas ar išdirbus mokykloje atitinkamą laikotarpį bei gavus pripažinimą apie įgytas kompetencijas“, – sako dr. R. Kubiliūnas.
Tiesa, studijuoti šį modulį gali ir patys informatikos mokytojai, taip pasikeldami savo kvalifikaciją. Anot dr. R. Kubiliūno, vykdomo projekto trukmė – 2 metai, tad šiemet formuojama antroji studentų grupė yra paskutinė.
„Nuo šių mokslo metų pradžios pradedama dirbti su atnaujintomis informatikos dalyko mokymo programomis. Praeitais metais modulį studijavę informatikos mokytojai minėjo, jog po modulio baigimo jaučiasi drąsiau prieš artėjančią Rugsėjo 1-ąją, mat studijų metu teko galimybė sudarinėti informatikos pamokų planus atsižvelgiant į atnaujintą mokymo programą. Todėl neabejoju, jog įgytos žinios prisidės prie sklandesnio naujos mokymo programos integravimo į pedagogų mokymo planus“, – teigia jis.
KTU IF Studijų programų vadovas primena, jog mokytojams šis modulis – puiki galimybė susiformuoti atitinkamą mokymo krūvį siekiant konkurencingo atlygio: „Teikiant prašymą studijuoti informatikos mokomojo dalyko modulį yra reikalingas motyvacinis laiškas, kuriame dalis mokytojų nurodė, jog dirba 2-ose ar 3-ose mokyklose tam, jog išdirbtų atitinkamą kiekį valandų siekiamam atlyginimui gauti. Jei šie pedagogai galės mokyti dar ir informatikos dalyką pagrindinėje mokykloje, kurioje dirba, jiems nebereikės vesti pamokų kitose mokyklose.“
Priėmimas į „Informatikos mokomojo dalyko modulį“ vykdomas iki 2023 m. rugsėjo 15 d. Vis dėlto, studijos pradedamos jau nuo rugsėjo 4 d., tad norintys studijuoti kviečiami apsispręsti kuo anksčiau.