Kviečiame svarstyti rengiamo Švietimo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto straipsnius, susijusius su specialiųjų poreikių asmenų ugdymu, siūlymu dėl bendrojo lavinimo mokyklos naujo tipo ir kt. Projektas skelbiamas ministerijos interneto svetainėje, skyriuje „Teisinė bazė“, poskyryje „Dokumentų projektai“. Siūlymų ir atsiliepimų laukiame iki rugsėjo 20 dienos.
Specialiųjų poreikių asmenų ugdymą dabar reglamentuoja atskiras Specialiojo ugdymo įstatymas, įsigaliojęs dar 1998 metais. Nuo to laiko visuomenės gyvenime, švietimo sistemoje įvyko daug pokyčių – Lietuva tapo Europos Sąjungos nare, pradėta įgyvendinti Lisabonos strategija, o 2003 metais įsigaliojo naujas Švietimo įstatymas. Keli Švietimo įstatymo straipsniai taip pat apibrėžia kai kurias bendrąsias specialiųjų poreikių asmenų ugdymo nuostatas, tačiau ne visada atitinka Specialiojo ugdymo įstatyme vartojamas sąvokas. Be to, specialiųjų poreikių asmenų ugdymas – integrali švietimo sistemos dalis, todėl jų ugdymą, kaip ir visų kitų Lietuvos piliečių, turėtų apibrėžti tas pats Švietimo įstatymas.
Atsižvelgdama į vykstančią bendrojo lavinimo mokyklų pertvarką, ministerija įstatymo projekte taip pat siūlo naują bendrojo lavinimo mokyklų tipą – progimnaziją. Šiam tipui būtų priskiriamos mokyklos, vykdančios pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ar pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį ir pradinio ugdymo programą.
Švietimo ir mokslo ministerija, atsižvelgdama į nūdienos Europos Sąjungos valstybių, plėtojančių inkliuzinę specialiųjų poreikių asmenų švietimo sistemą, patirtį, į Lietuvos švietimo aktualijas, ir siekdama integruoti Specialiojo ugdymo įstatymo nuostatas į Švietimo įstatymą, rengia Švietimo įstatymo pakeitimo projektą, kurio dalį ir pateikiame svarstyti visuomenei.