Europos Komisija pradeda viešas konsultacijas tema „Mokyklos XXI amžiuje“. Konsultacijos, paremtos aštuoniais pagrindiniais klausimais, bus skiriamos švietimo plėtojimui ir modernizavimui ES valstybėse narėse. Konsultacijų tikslas yra identifikuoti tas švietimo sritis, kuriose bendri veiksmai Europos Sąjungos mastu prisidėtų prie valstybių narių pastangų modernizuoti savo nacionalinę švietimo sistemą. Konsultacijos galimos visomis Europos Sąjungos oficialiomis kalbomis iki 2007 spalio 15 d. Jos prieinamos plačiajai visuomenei, taip pat mokytojų, tėvų ir moksleivių organizacijoms.
Komisija remia švietimą ir mokymą valstybėse narėse, ypatingai skatindama bendradarbiavimą bei keitimąsi informacija, duomenimis ir gerąja praktika. Bendradarbiavimą švietimo politikos klausimais paskatino keletas švietimo sistemos problemų, su kuriomis Europa susidūrė prieš keletą metų: 2005 m. 6 milijonai jaunų, nuo 18 iki 24 metų, žmonių paliko mokyklas anksčiau laiko; penktadalis 15 metų amžiaus asmenų neturi pakankamų skaitymo įgūdžių; lyčių skirtumai ir toliau trukdo plėtoti Europos Sąjungos potencialą matematikos ir mokslo srityse.
Šios priežastys ir paskatino Komisiją pradėti viešas konsultacijas tam, kad būtų rasti problemų sprendimai, padėsiantys jų išvengti Europos mokykloms ateityje.
Komentuodamas šias konsultacijas Europos švietimo, mokymo, kultūros ir jaunimo reikalų komisaras Jan Figel sakė: „Švietimas yra svarbiausias dalykas siekiant padidinti Europos Sąjungos konkurencingumą bei socialinę sanglaudą. Šiame procese mokyklos yra ypatingai svarbios. Jos ne tik padeda pamatus individualiam mokymuisi visą gyvenimą, tačiau kartu moko pilietiškumo, solidarumo, demokratijos. Vis dėlto reikalingos papildomos pastangos tam, kad mūsų mokyklos būtų pasirengusios sutikti 21–ojo amžiaus iššūkius. Jos turi būti pasirengusios suteikti individui visas reikiamas savybes, kad jis galėtų būti aktyvus konkurencingos informacinės visuomenės narys.“
Konsultacijos apima aštuonias sritis, kuriose bendradarbiavimas Europos Sąjungos mastu duotų apčiuopiamų rezultatų:
- Mokymo planai bei programos – kaip turėtų būti organizuojamas mokymo procesas, kad vaikams būtų suteikti visi reikiami įgūdžiai?
- Mokymasis visą gyvenimą – kaip mokyklos turėtų įdiegti jauniems žmonėms savybes bei motyvaciją, kuri skatintų juos mokytis visą gyvenimą?
- Ekonomika – kaip mokyklos gali prisidėti prie ilgalaikio ekonomikos augimo Europoje?
- Teisingumas – kaip mokyklų sistema galėtų geriausiai skatinti teisingumą, kultūrų įvairovę ir sumažinti per anksti mokyklą paliekančiųjų mokinių skaičių?
- Priklausomybė – jeigu mokyklos yra steigiamos tam, kad patenkintų vaikų individualius mokymosi poreikius, tuomet kas gali būti padaryta, atsižvelgiant į mokymo programas, mokyklos organizaciją bei mokytojų vaidmenį?
- Pilietiškumas ir demokratija – kaip mokyklos gali prisidėti ugdant pilietiškumą bei diegiant esmines vertybes – taiką, toleranciją kitokiems?
- Mokytojai – kaip turėtų būti apmokytas bei remiamas mokyklų personalas, kad sugebėtų pasitikti laukiančius iššūkius?
- Vadyba – kaip turėtų būti vadovaujama mokyklų bendruomenėms ir kaip jos turėtų būti motyvuojamos, kad mokykla galėtų sėkmingai funkcionuoti?
Su Europos Komisijos dokumentu, teikiamu konsultacijoms, susipažinti bei daugiau informacijos apie tai, kaip dalyvauti konsultacijose ir kam siųsti savo nuomonę, galite internete.