Kauno technologijų mokymo centras (Kautech), veiklą pradėjęs po profesinio mokymo įstaigų tinklo pertvarkos, orientuojasi ruošti profesionalus „Pramonė 4.0“ darbo rinkai – inžinerijos, statybos ir inovatyvaus žemės ūkio srityse.
Kautech nuotr.
Profesinio mokymo patrauklumas auga. Pernai daugiausia mokymo sutarčių dėl valstybės finansuojamų vietų sudaryta inžinerijos ir inžinerinių profesijų, paslaugų asmenims, architektūros ir statybos, verslo ir administravimo, sveikatos priežiūros švietimo srityse. „2022 m. daugiausia mokymo sutarčių sudaryta Kaune, tai parodo ir mūsų organizacijoje didėjantis mokinių skaičius: 2022 m. spalio 1 d. duomenimis, Kautech pagal formaliojo mokymo programas mokėsi 3053 mokiniai, iš kurių 1927 įstojo 2022 m. Tačiau siekiamybė yra didesnis šuolis, nes profesinis mokymas tiek jaunimui, tiek suaugusiems padeda ne tik įgyti paklausias profesijas, bet ir užsitikrinti darbo vietas“, – sako Kautech direktorius dr. Paulius Čepas.
Kautech sudarytos puikios galimybės besimokantiems įgyti kvalifikaciją ir kompetencijas, atitinkančias šiuolaikinį mokslo, technikos, ekonomikos lygį, padedančias jiems įsitvirtinti darbo rinkoje ir konkuruoti joje. Kautech yra vienintelė Kauno regione technologinio profilio profesinio mokymo institucija, apimanti statybos, medienos ir metalo apdirbimo, inžinerijos, transporto, informacijos ir ryšio, verslo ir paslaugų, žemės ūkio, sveikatos priežiūros, menų sritis.
„Profesinis mokymas turėtų būti kaip pirmas pasirinkimas, nes mokymas orientuotas į praktiką, taikomos lanksčios mokymosi formos. Profesiniame mokyme daugiausiai dėmesio skiriama praktiniam mokymui (70–80 proc.), ir tai atliepia naujausias rinkos tendencijas bei poreikius“, – akcentuoja dr. P.Čepas.
Lyginant 2021 ir 2022 m., Kautech mokinių, kuriems profesinis mokymas buvo organizuojamas pameistrystės forma, srautas padidėjo 5 proc. – pasiekė 18,1 proc. dalį ir tai yra kur kas daugiau, negu šalies vidurkis, nesiekiantis nė 10 proc. Nors ši mokymo forma naudinga visoms pusėms, bet didžiausią naudą gauna mokinys, nes kartu su teorinėmis žiniomis jis turi galimybių realiai suvokti darbo specifiką, karjeros galimybes konkrečioje įmonėje.
Kautech turi aiškią kryptį – rengti profesionalus darbo rinkai, kuri orientuota į „Pramonė 4.0“, pageidaujanti inžinerijos, statybos ir inovatyvaus žemės ūkio sričių specialistų. Įgyvendinamų programų portfelis sudarytas taip, kad pagrindinė programų pasiūla orientuota į šias sritis bei paslaugų asmenims, verslo ir administravimo, sveikatos priežiūros švietimo sritis.
Šalia tradicinių kvalifikacijų (mūrininkai, betonuotojai, plytelių klojėjai, apdailininkai, transporto priemonių remontininkai, suvirintojai) atsiranda atsinaujinančios energetikos įrangos montuotojas, orlaivių mechanikas. Šiemet, stiprinant aviacijos industriją, Kautech planuoja parengti 2 naujas programas – orlaivių antžeminio aptarnavimo ir oro uosto keleivių aptarnavimo specialistų. O stiprinant žemės ūkį, stiprinamos aplinkotvarkininko ir planuojamos dekoratyvinio apželdinimo programos, kurių vykdymui siekiama gauti licenciją. Nuolat atnaujinamos medienos apdirbimo sektoriaus programos (medienos apdirbimo staklių operatoriaus, staliaus, baldžiaus, pjautinės medienos gamybos operatoriaus).
„Stebime inovacijų tendencijas pasaulio kontekste ir pagal tai nuolat atnaujiname programų turinį: orientuojamės į energijos vartojimo efektyvinimą, žiedinę ekonomiką, žaliąją pertvarką, skaitmenizavimą“, – apibendrina Kautech vadovas dr. P. Čepas.
Kautech veikia 3 sektoriniai praktinio mokymo centrai: Medienos technologijų ir baldų gamybos inovacijų, Variklinių transporto priemonių remonto ir Statybos. Mokymo įstaiga didžiuojasi patvirtinta ir įgyvendinama Tarptautiškumo strategija 2022–2027 m., aukštais įstaigos mokinių pasiekimais, pelnytomis prizinėmis vietomis profesinio meistriškumo konkursuose bei didėjančia atnaujintų profesinio mokymo programų pasiūla.