Naujausiame pasauliniame universitetų dalykiniame reitinge „QS World University Rankings by Subject 2023“ paskelbti Vilniaus universiteto (VU) studijų krypčių rezultatai. VU įvertintas trijose iš penkių mokslo ir studijų sričių. Menų ir humanitarinių mokslų srityje VU šiemet pakilo iki 364 vietos (2022 m. 401–450 vieta). Fizinių mokslų (401–450 vieta) bei socialinių mokslų (401–450 vieta) srityje VU jau trečius metus laikosi tarp 450 geriausių iš visų reitinguojamų 1594 pasaulio aukštųjų mokyklų.
Vilniaus universitetas/foto – Justinas Auškelis
Menų ir humanitarinių mokslų srityje geriausiai ir toliau vertinama lingvistikos kryptis. Šiemet ji kilo ir atsidūrė tarp 201–250 geriausiųjų pasaulyje (2022 m. 251–300 vieta). Fizinių mokslų srityje fizikos ir astronomijos kryptis užima 351–400 vietą pasaulio reitinguose.
Dalykiniame 2023 m. reitinge tarp pirmaujančiųjų taip pat atsidūrė chemijos inžinerijos ir medicinos kryptys, užimančios 351–400 vietą.
Šiemet reitinguotos ir dvi naujos kryptys. Pirmąsyk įvertinti medžiagotyros (401–420 vieta) bei elektros ir elektronikos inžinerijos (501–520 vieta) mokslai.
Socialinių mokslų ir vadybos srityje pasižymėjo ekonomikos ir ekonometrijos kryptis, įtraukta tarp 401–450 geriausiųjų. Gyvybės mokslų ir medicinos srityje biologijos mokslo kryptis reitinguota 451–500 pozicijoje. Pernai pirmąkart reitinguota chemija pakilo į 501–550 poziciją.
Šiemet pagal H indeksą, matuojantį mokslo darbų reikšmę, fizinių mokslų sritis vertinama 73,9 balo iš 100.
Sudarant reitingus, iš viso buvo įvertintos 1594 pasaulio institucijos, atsižvelgiant į 54 studijų kryptis 5 mokslo ir studijų srityse: menų ir humanitarinių mokslų, inžinerijos ir technologijų, gamtos mokslų ir medicinos, fizinių mokslų bei socialinių mokslų ir vadybos.
Universitetai reitinguojami pagal šiuos kriterijus: akademinio personalo vertinimas, darbdavių vertinimas, mokslinių publikacijų citavimų skaičius, H indeksas, kuriuo siekiama nustatyti mokslininkų produktyvumą ir jų darbų įtaką pasaulyje. Iš kriterijų didžiausią įtaką daro akademinio personalo vertinimas.