Lietuvos studentų sąjunga (LSS) kartu su Europos studentų sąjunga (ESIB) reiškia susirūpinimą bendrai Europos aukštojo mokslo erdvei kurti skirtu Bolonijos procesu. Kruopščiai išanalizavę 36 Europos šalių ataskaitas apie Bolonijos proceso įgyvendinimą, studentų atstovai priversti konstatuoti, kad šis procesas įgyvendinamas paviršutiniškai, esminių tikslų siekiama daugiau žodžiais nei realiais darbais.
Vienu ryškiausių neefektyvaus Bolonijos proceso įgyvendinimo pavyzdžių įvardijama prastai funkcionuojanti studentų socialinės padėties sistema.
„Studentų socialinė padėtis buvo išskirta kaip dviejų metų Bolonijos proceso prioritetas. Deja, tik nedaugelis šalių ėmėsi iš esmės įgyvendinti reformas šioje srityje. Lietuva – ne išimtis.
Pastebima tendencija, kad valstybės paprastai linkusios prisiimti tuos įsipareigojimus, kurie sutampa su anksčiau priimtomis nacionalinėmis programomis, vidaus valdžios nustatytais prioritetais. Tikrieji iššūkiai ir reformos lieka užnugaryje“, - situaciją komentuoja LSS viceprezidentė tarptautiniams reikalams Asta Janonytė.
Kritiškai vertinama ir Europos studentų mobilumui palengvinti skirtą Europos kreditų sistemos ECTS įgyvendinimą. Anot studentų atstovų, kreditų sistema neveikia efektyviai, todėl ne visi studentai gali lygiomis teisėmis dalyvauti mainų programose, daliai grįžusių iš studijų svetur vis dar tenka už tuos pačius dalykus atsiskaitinėti antrą kartą.
Taip pat pastebima, kad studentų mobilumą lig šiol riboja skirtingas pagal mainų programas studijuojančiųjų vertinamas, susiduriama ir su įsidarbinimo problemomis.
Šios ir kitos Europos studentų atstovų įžvalgos bus viešai pristatytos šiandien prasidėsiančiame Europos Švietimo ministrų susitikime Londone (Jungtinė Karalystė). Susitikimo metu bus svarstoma pastarųjų metų Bolonijos proceso įgyvendinimo eiga, atskirų valstybių pasiekimai, priimami strateginiai sprendimai, kaip gerinti esamą aukštojo mokslo situaciją kontinente.