Lietuvos studentų sąjunga (LSS) kritiškai vertina idėją studijų kokybės problemas spręsti kuriant aukštųjų mokyklų inspektorių tinklą. Studentų atstovai abejoja, ar tokie siūlymai neprieštarauja LR Konstitucijoje įtvirtintam aukštųjų mokyklų autonomijos principui ir pasisako prieš valstybės lėšų švaistymą biurokratiniam aparatui plėsti.
Studentų nuogąstavimus šiuo klausimu Lietuvos studentų sąjungos iniciatyva artimiausiu metu rengiamasi pareikšti Švietimo ir mokslo ministrei.
„Valstybiniai inspektoriai aukštosiose mokyklose būtų akivaizdus žingsnis atgal nuo to modelio, kuris įtvirtintas šalies Konstitucijoje. Pritarę tokiai idėjai, pripažintume, jog visos kalbos apie brandžią minimaliai nuo išorės įtakų priklausomą akademinę kultūrą, aukštojo mokslo įstaigų autonomiją yra tik kalbos ir niekas daugiau“, - įsitikinęs LSS prezidentas Jonas Okunis.
LSS prezidento teigimu, inspekcijų ir inspektorių steigimas realiai pareikalautų papildomų finansinių išteklių ir vargu ar išspręstų dėstymo kokybės problemas iš esmės.
„Kam reikalingi pareigūnai, kurie konstatuotų tai, kas jau seniai aišku, ką pripažįsta ir patys aukštųjų mokyklų vadovai? Lėšas tikslingiau nukreipti esamos kokybės valdymo sistemos tobulinimo linkme. Pats laikas būtų koreguoti dėstytojų atestacijos procedūras, remiantis Vakarų patirtimi kurti dėstytojų, studentų ir aukštųjų mokyklų administracijos partneryste grįstus studijų kokybės centrus atskirose aukštosiose mokyklose“, - teigia LSS prezidentas.
LSS vadovas primena ir apie nepakankamai efektyvią dabartinę studijų kokybės vertinimo sistemą, kuri aukštosioms mokykloms nesuteikia alternatyvų rinktis vertinimą atliekančios institucijos, negarantuoja tinkamo studijų programų reitingavimo ir neužtikrina visiško informacijos apie studijų kokybę konkrečiose aukštosiose mokyklose viešumo.
Kreipimesi į šalies Švietimo ir mokslo ministrę LSS siūlys nepriimti skubotų sprendimų visuotinai aktualiu studijų kokybės valdymo klausimu ir ragins bendrais veiksmais imtis pozityvių pokyčių.