Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos prašymu Vyriausybė skyrė papildomus 390 tūkst. eurų mokinių, pasirinkusių laikyti brandos egzaminus ir dėl COVID-19 pandemijos patyrusių mokymosi praradimų, tiesioginių konsultacijų išlaidoms kompensuoti.
Šios lėšos iš Vyriausybės rezervo bus skirtos abiturientus konsultuosiantiems mokytojams už papildomas darbo valandas atlyginti.
„Nesuteikti galimybės papildomai mokytis būtų tas pats, kaip pripažinti, kad nuotolinis ugdymas visai neturėjo įtakos mokymosi kokybei ir kad abiturientai turėjo sąlygas mokytis taip kaip ir baigusieji mokyklas iki pandemijos. Viliuosi, kad dėl mūsų visų atsakingo požiūrio laikantis karantino apribojimų epidemiologinė situacija gerės, abiturientai galės sugrįžti į mokyklas ir įprastu būdu ruoštis egzaminams, bet sykiu turės ir kiekvienam aktualiausių dalykų papildomų pamokų“, – sakė švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė.
Šiemet brandos egzaminus pasirinko laikyti 27 539 mokiniai. Jeigu epidemiologinė situacija gerės, sėkmingai tęsis mokytojų skiepijimo procesas ir abiturientai galės anksčiau grįžti į mokyklas, planuojama, kad nuo mokslo metų pabaigos (gegužės 21 d.) iki egzaminų sesijos pradžios (birželio 7 d.) papildomai būtų galima suorganizuoti apie 20 tikslinių konsultacijų abiturientams.
Vasarį Vyriausybė iš rezervo jau skyrė 650 tūkst. eurų dėl COVID-19 pandemijos patirtiems mokymosi praradimams kompensuoti. Šie pinigai paskirstyti savivaldybėms visų klasių mokinių konsultacijoms. Ministerijai atlikus pirminę savivaldybių apklausą, kokių klasių mokinių konsultacijoms šios lėšos yra numatomos naudoti, paaiškėjo, kad tik 10 proc. savivaldybių jas planuoja skirti būtent abiturientų konsultacijoms, nes mokymosi pagalbos reikia visų klasių mokiniams. Dėl šios priežasties kreiptasi į Vyriausybę dėl papildomų lėšų, kurios reikalingos padėti mokiniams pasirengti brandos egzaminams.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija yra parengusi Mokymosi praradimų dėl COVID-19 pandemijos kompensavimo planą. Plane numatyta teikti konsultacijas mokiniams, rengti vaikų vasaros stovyklas, kurių programos būtų orientuotos į mokymąsi per įvairias neformaliojo švietimo veiklas, parengti teminius vaizdo įrašus ir teikti atviras mokytojų, dėstytojų konsultacijas nuotoliniu būdu, organizuoti papildomas konsultacijas lietuvių ir matematikos mokytojams, baigiamųjų klasių mokiniams ir kt.