Reorganizavus Šiaulių universitetą (ŠU) prijungimo prie Vilniaus universiteto (VU) būdu nuo sausio 1 d. Šiauliuose duris atveria VU Šiaulių akademija. Naujajam VU akademiniam padaliniui vadovaus prof. dr. Renata Bilbokaitė, iki šiol laikinai ėjusi ŠU studijų prorektorės pareigas. VU Šiaulių akademija taip pat bus vienas iš trijų pagrindinių Lietuvos pedagogų rengimo centrų (kiti du – Vilniuje ir Kaune).
ŠU reorganizuojamas pagal Seimo 2017 m. patvirtintą valstybinių universitetų tinklo optimizavimo planą ir Vyriausybės patvirtintas šio plano priemones. Reorganizacijos metu užtikrinamas jo veiklos, darbo santykių tęstinumas, sutartinių, finansinių ir kitų įsipareigojimų vykdymas. Studentai, pradėję studijas ŠU, jas tęs VU padalinyje Šiaulių mieste.
Be pedagogų rengimo, itin daug dėmesio ketinama skirti santykiams su viso Šiaurės Lietuvos regiono verslu, valstybės ir savivaldos institucijomis. VU Šiaulių akademijoje planuojama rengti reikalingus aukštos kvalifikacijos specialistus ir vykdyti aktualius mokslo tyrimus.
2021 m. VU Šiaulių akademija stojančiuosius priims į 10 bakalauro studijų programų – anglų filologiją, dalyko (lietuvių kalbos, istorijos) pedagogiką, ekonomiką, elektronikos inžineriją ir robotiką, kineziterapiją (alternatyva – slauga), kūno kultūros ir sporto pedagogiką, muzikos pedagogiką, pradinio ugdymo pedagogiką ir ikimokyklinį ugdymą, programų sistemas, specialiąją pedagogiką ir logopediją.
Taip pat numatoma pasiūlyti 9 magistrantūros programas: tai edukologija, ekonomika, kūno kultūros ir sporto edukologija, matematika, muzikos pedagogika, socialinis darbas, specialioji pedagogika, vadyba, viešasis valdymas. Daktaro laipsnio bus galima siekti ekonomikos, edukologijos, filologijos ir vadybos kryptyse.
VU Šiaulių akademijoje bus plėtojami moksliniai tyrimai, stiprinantys perspektyviausias studijų kryptis, prioritetą teikiant edukologijos ir tarpdalykiniams ugdymo mokslų tyrimams. Didžiausią mokslininkų potencialą sutelks edukologijos krypties prioritetinės mokslo tematikos, tokios kaip „Švietimo ir udgymo(si) procesai“, „Inkliuzinės visuomenės stiprinimas socioedukacinėmis priemonėmis“ bei tarpdiciplininė ekonomikos ir vadybos krypties tematika „Socioekonominiai reiškiniai gerovės valstybės kūrimo procese“.