Beveik 85 proc. Lietuvos tėvų, prasidėjus nuotoliniam mokslui, skiria daugiau dėmesio savo vaikų švietimui, rodo TAMO grupės atlikta moksleivių tėvų apklausa. Tokius rezultatus patvirtina ir elektroninių ugdymo sistemų statistika – išaugo prisijungusių tėvų skaičius bei jose praleidžiamas laikas.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
Gegužės pradžioje atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad nuotolinio ugdymo metu pasikeitė didžiosios dalies tėvų įsitraukimas į vaikų mokymosi procesą. Tik apie 15 proc. tėvų teigia, kad šiuo metu skiria tiek pat laiko vaikų mokslams, kaip ir anksčiau.
Daugiau dėmesio pradinukams
Net 18,13 proc. tėvų, auginančių pradines klases lankančius vaikus, sako, kad kone visą laiką mokosi kartu ir dažniau nei anksčiau padeda atlikti namų darbus.
„Tenka dirbti kartu kiekvienoje pamokoje: išaiškinti uždavinius, koreguoti vaiko daromas klaidas, papildomai aiškinti sudėtingus dalykus, fotografuoti ir siųsti mokytojai vaiko atliktas užduotis ir pan.“, – apklausos komentaruose rašo viena pradinuko mama.
Tačiau 6,66 proc. tėvų net ir savo mažuosius mokyklinukus skatina būti savarankiškus – jie atsakė, kad nuotolinio mokslo metu skiria tiek pat dėmesio, kaip ir prieš karantiną.
„Antrokas užduotis skaito ir atlieka savarankiškai, paskui patikrinu ir aptariame, kas svarbu toje temoje. Akcentuoju, kad mokytis reikia tik dėl savęs, o ne mamos, mokytojos. Drąsinu pasitikėti savo jėgomis ir stebiu iš šalies“, – atskleidžia kita apklausos dalyvė.
Nepalieka vaikų be priežiūros
Daugiau nei ketvirtis tėvų prisipažįsta, kad reikia prisiminti savo mokslų metu įgautas žinias bei savo vaikams paaiškinti nesuprastas temas.
Didžiąją dienos dalį praleisdami prie išmaniųjų ekranų, neprižiūrimi vaikai gali ne mokytis, o nukrypti į pašalines veiklas. Beveik 20 proc. apklausoje dalyvavusių tėvų atsakė, kad tenka retkarčiais patikrinti, ar vaikas mokosi, o ne užsiima kita veikla.
Tėvams, kurie vaikų mokymosi procese dalyvauja mažiau, papildomų užduočių šiuo metu taip pat padaugėjo. Mokymuisi persikėlus iš mokyklos suolo prie ekranų, 8,18 proc. tėvų padeda vaikams atlikti su išmaniosiomis technologijomis susijusius veiksmus, 6 proc. tėvų daugiau dėmesio skiria vaikų motyvacijai kelti.
Vis daugiau laiko ugdymo platformose
Nuotolinio mokslo metu išaugusį tėvų įsitraukimą į vaikų mokslą rodo ir TAMO grupės statistika. Paskelbus nuotolinio mokslo pradžią, 12 tūkst. tėvų suskubo užsiregistruoti elektroninėse ugdymo platformose.
„Didesnį tėvų įsitraukimą į vaikų ugdymą patvirtina ir nuotolinio mokymosi sistemose praleidžiamas laikas. Balandžio mėnesį tėvai vidutiniškai per dieną praleido 30 proc. daugiau laiko lyginant su praėjusiais metais. Jie ne tik stebi savo vaikų mokymosi rezultatus, bet ir bendrauja su mokytojais, peržiūri pamokų medžiagą bei užduotis“, – sako TAMO grupės vadovas Edgaras Jasalinis.
Anot jo, tėvų norą iš anksto pasiruošti pirmą kartą Lietuvos švietimo istorijoje prasidėsiančiam nuotoliniam ugdymui rodo ir jų aktyvus dalyvavimas virtualiame seminare. Daugiau nei 22 tūkst. užsiregistravusių tėvų klausėsi psichologo Evaldo Karmazos patarimų, kaip sukurti kasdienę mokymosi rutiną namuose bei kontroliuoti savarankišką vaiko mokymąsi.
Tiki nuotolinio mokslo nauda
Pasak TAMO grupės vadovo, šioje neeilinėje situacijoje švietimo sistemoje didžioji dalis tėvų randa privalumų, o skirdami daugiau dėmesio vaikų mokslui mato prasmę.
Kaip rodo tyrimo duomenys, tėvai mano, kad vaikai išmoks geriau prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių (29,93 proc.), sustiprins savarankiško mokymosi įgūdžius (24,08 proc.). 24,53 proc. apklaustųjų įsitikinę, kad vaikai įgaus daugiau kompiuterinio raštingumo ir informacinių technologijų žinių, 13,31 proc. – kad tai gera proga stiprinti atsakingumo bei pareigingumo jausmą.
TAMO grupė tėvų apklausą atliko gegužės 4-8 d. Apklausoje dalyvavo daugiau nei 14 tūkst. respondentų.