Švietimo, mokslo ir sporto ministerija nurodo, kad savivaldybės ir kiti mokyklų steigėjai bei mokyklų vadovai iš anksto rengtųsi visuotiniam nuotoliniam mokymui, jei karantinas tęstųsi ir pasibaigus mokinių atostogoms. Ministerija kartu su Nacionaline švietimo agentūra parengė rekomendacijas apie nuotolinį mokymą ir elektroninių šaltinių, kuriais gali naudotis mokiniai ir mokytojai, sąvadą. Taip pat parengta ir nuolat pildoma skaitmeninio mokymo bazė su mokymosi aplinkomis, metodine medžiaga, mokymo priemonėmis ir kita mokykloms svarbia informacija.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
Švietimo įstaigų vadovai ir steigėjai įpareigojami užtikrinti, kad nuo kovo 30 d. būtų pasiruošta ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį, vidurinį ugdymą, formalųjį profesinį mokymą ir aukštojo mokslo studijas vykdyti nuotoliniu būdu.
Mokyklos iki kovo 20 d. turi įsivertinti galimybes ugdymo procesą organizuoti nuotoliniu būdu, parengti priemonių planą ir susitarti dėl tokio mokymo tvarkos. Mokykloje turėtų būti paskirtas skaitmeninių technologijų administratorius, kuris konsultuotų mokytojus ir mokinius.
Jeigu atsiras vaikų, kurie neturi galimybių iš namų dirbti nuotoliniu būdu, siūloma švietimo įstaigai laikinai suteikti įstaigos kompiuterį, planšetę ar telefoną. Taip pat su savivaldybės ar kito steigėjo pagalba galima išsinuomoti ar nupirkti reikiamą įrangą, pasirūpinti internetiniu ryšiu.
Mokytojai ir mokiniai nuotolinio mokymo metu turi turėti galimybę prisijungti prie nuotolinio mokymosi aplinkos iš namų. Mokymo medžiaga gali būti popierinė (pvz., mokinių turimi vadovėliai, pratybų sąsiuviniai), tačiau užduotys turėtų būti pateiktos skaitmeninėse aplinkose su nuorodomis (pvz., „Google“ dokumentai).
Ikimokyklinukų ir priešmokyklinukų tėvams mokyklos elektroniniu būdu gali pateikti užduotėles, atitinkančias vaikų amžių (piešimas, karpymas, raidelių apvedimai, dainelių dainavimas, fizinis ugdymas ir kt.), žaidimų aprašymus, patarimus, kaip organizuoti vaikų ugdymą namuose. Pavyzdžiui, mokytojai, dirbantys pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, gali parengti 15–20 minučių tematinius vaizdo filmus pagal įstaigos ugdymo programą su tam tikromis užduotimis, atitinkančiomis vaikų amžių. Vaizdo filmukai gali būti skelbiami švietimo įstaigos interneto svetainėje ar tam tikroje įstaigos pasirinktoje elektroninėje platformoje. Atliktų užduočių nuotraukas tėvai gali įkelti į nurodytą el. paštą ar kitą programą, kad mokytojas matytų rezultatus. Tam tikras temas sutartu laiku visos grupėms vaikams galima organizuoti per „Skype“, „Messenger“, „Viber“, „Google“ ir kt.: pasakoti istorijas, nagrinėti pasaulio žemėlapį ar pan.
Rekomenduojama organizuoti vaizdo konferencijas konsultacijoms teikti, pamokoms organizuoti ir kt., pakviesti mokytojus naudotis vaizdo paskaitų kambariais ir, vedant pamokas nuotoliniu būdu, įrašyti jas ir tokiu būdu pradėti kurti turinį jau dabar, papildant jį įvairiais skaitmeniniais ištekliais.
Mokymuisi nuotoliniu būdu gali būti naudojami įvairūs internetiniai šaltiniai, elektroniniai vadovėliai, garso ir vaizdo medžiaga, užduočių paketai, virtualūs bandymai ir kt.
Nuotoliniu būdu gali būti teikiamos ir individualios švietimo pagalbos specialistų konsultacijos, pvz., logopedo.
Švietimo įstaigos gali pasinaudoti mokymo nuotoliniu būdu patirtimi, sukaupta per gripo epidemijas ar kitais panašiais atvejais. Ministerija, pagelbėdama mokykloms, pasitelkė nuotolinį mokymą vykdančias institucijas, galinčias teikti prieigą ir metodinę pagalbą dirbant su įvairiomis skaitmeninėmis ugdymo platformomis ar kitais skaitmeniniais ištekliais.
Tiekėjai, galintys neatlygintinai padėti mokykloms, kviečiami teikti pasiūlymus.
Bendrojo ugdymo mokyklose nuo kovo 16 d. iki kovo 27 d. paskelbtos mokinių atostogos, taip pat neveikia darželiai, neformaliojo švietimo įstaigos.