Lapkričio 22–23 d. parodoje „Mokykla 2019“ (Lietuvos parodų ir kongresų centras „Litexpo“) vyks edukaciniai renginiai, skirti šiuolaikinės mokyklos pedagogams ugdyti, švietimo bendruomenės nariams gyvai aptarti ir įvertinti taikomas ir siūlomas ugdymo(si) metodikas, naujausias mokymo(si) priemones ir technologijas, diskutuoti apie Lietuvos mokyklų ateitį ir inicijuoti reikalingus pokyčius.
Vilniaus universitetas (VU) šioje parodoje dalyvauja antrus metus iš eilės. Šiemet jis švietimo bendruomenei siūlys vertingas paskaitas apie patyčių prevenciją mokykloje, pradinių klasių mokytojams skirtus seminarus apie jaunojo skaitytojo ugdymą ir gamtamokslinį ugdymą, atvirai kalbės apie mokytojo karjeros pradžią ir galimybes.
VU žada įtraukiančių Atradimų laboratorijos užsiėmimų ir smalsiems moksleiviams. Chemijos studentai moksleivius mokys atlikti sauso ledo tyrimą, o vaikystės pedagogikos studentai – spręsti laiko ir gamtos detektyvus.
„Pernai pirmą kartą įsilieję į šios parodos dalyvių gretas sulaukėme didelio pedagogų bendruomenės susidomėjimo, tad šiemet siūlome daugiau veiklų, skirtų ne tik mokytojams, bet ir mokiniams. Paroda suteikia išskirtinę galimybę kalbėti pedagogų ugdymo šiuolaikinei mokyklai temomis. Kurdami tinklaveiką su mokytojais siekiame užčiuopti jų mokymosi poreikius ir įtraukti juos į pedagoginių kompetencijų tobulinimo, turinio ir veiklų kūrimo partnerystę“, – sako VU Ugdymo mokslų instituto atstovė dr. Daiva Lepaitė.
Pasak jos, paroda bus svarbi ir studentams, būsimiesiems vaikystės pedagogams, kurie organizuodami mini pamokas praktikuosis ir demonstruos, kaip mokyti ir įtraukti pradinukus į tyrimų pasaulį.
Vienas įdomesnių VU siūlomų renginių – provokuojanti diskusija apie ateities ugdymo scenarijų dekodavimą. Juos siūlys autoritetingi universiteto mokslininkai: kūrybingumo mokyklos įkūrėjas, scenaristas, vaizduotės tyrėjas, filosofijos profesorius Kristupas Sabolius, monografijų apie ugdymo filosofiją autorė, ugdymo mokslų profesorė Lililija Duoblienė, informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ autorė, informatikos profesorė Valentina Dagienė, vaiko psichologinės raidos tyrėja, konsultacijų ir mokymo centro vadovė, profesorė Roma Jusienė ir menotyrininkas, muziejų ekspertas, komunikacijos docentas Juozapas Blažiūnas.
Ugdymo turinys glaudžiai siejamas su kompetencijomis, (ne)numatomoje ateityje reikalingomis žmogui sėkmingai gyventi ir realizuoti savo potencialą. Diskusijoje VU mokslininkai kels klausimą: kokiai ateičiai šiandien mokykla ugdo mokinius ir ar jos įgyvendinamas ugdymo turinys padės įveikti ateityje individui ir visuomenei kilsiančius iššūkius? Ar galime šiandien dekoduoti ugdymo scenarijus ateičiai ir juos paversti edukacinėmis aplinkomis ir mokymosi veiklomis? Ar ugdymo turinio „perkrovimas“ padės įtraukti mokinius, mokytojus ir kitus suinteresuotas dalyvius į ugdymo praktikos išlaisvinimą ir (ne)standartinių mokymosi rezultatų siekimą, kuriuos įvertintų (ne)standartinė pasiekimų vertinimo sistema?