Svarbiausi švietimo tikslai ateinančiais mokslo metais išlieka tokie patys: mažinti atotrūkį tarp mokinių pasiekimų, gerinti mokytojų darbo sąlygas ir užtikrinti kokybišką ugdymą kiekvienam mokiniui. Apie tai šiandien kalbama Kėdainiuose vykstančioje savivaldybių švietimo konferencijoje, kurią organizuoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
Konferencijoje aptariama švietimo būklė regionuose, švietimo aktualijos, apsibrėžiamos esminės veiklos kryptys siekiant aukštesnės švietimo kokybės, pasirengimas naujiems mokslo metams.
„Švietimo sistema nuolat susiduria su iššūkiais, kuriuos galime įveikti ne pavieniui, o kartu. Kiekviena savivaldybė, organizuodama mokyklų veiklą savo teritorijoje, gali labai daug: atsakingai tvarkyti mokyklų tinklą, planuoti mokytojų kaitą, mokyklų išteklius. Nors mažėja atotrūkis tarp didmiesčio ir kaimo 4 ir 8 kl. mokinių pasiekimų, tarp skirtingų tipų mokyklų aukščiausių ir žemiausių mokinių rezultatų, vaikams iš socialiai nepalankios aplinkos vis dar yra sunku pasiekti tokių rezultatų, kaip jų bendraamžiams“, – kalbėjo švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.
Nuo rudens startuoja papildoma priemonė, skirta gerinti moksleivių pasiekimus ir mažinti jų atotrūkį skirtingose šalies mokyklose. 51 mokyklai, kuriose mokinių pasiekimai žemesni nei šalies vidurkis, bus teikiama ekspertinė, konsultacinė ir metodinė pagalba.
„Turime padėti mokykloms nuosekliomis ir joms tinkančiomis priemonėms įgyvendinti šiuolaikines švietimo praktikas. Kokybės krepšelis ir ekspertinę pagalbą nuo šio rudens teiksiantys konsultantai užtikrins tęstinį ir koncentruotą dėmesį daugiau nei 200 mokyklų, o tuo pačiu – ir geresnę švietimo kokybę mokiniams“, – sako ministras Algirdas Monkevičius.
Savivaldybės savarankiškai atrinko mokyklas, kurioms projekto metu talkins švietimo konsultantai. Viso šiose mokyklose mokosi per 10 tūkst. 1-10 klasių moksleivių. Dauguma jų patenka į rizikos grupę pasiekti menkesnius nei šalies vidurkis mokymosi pasiekimus.
Mokyklose konsultantai padės vadovams ir mokytojams įsivardinti stiprintinas veiklos sritis, rengs mokymus konkrečiai mokyklai aktualiomis temomis. Taip pat padės su mokyklų komandomis išsigrynintose veiklos srityse pritaikyti ugdymo organizavimo ir mokymosi pagalbos teikimo tobulinimo modelius.
Priemonė iš dalies papildys taip pat šiais mokslo metais prasidedančias „kokybės krepšelio” veiklas, tačiau nedubliuos jų, bus diegiama kitose mokyklose. Tikslinės lėšos ugdymo kokybei gerinti – kokybės krepšelis – skirtos daugiausiai 5-8 klasių mokinių ugdymosi pasiekimams gerinti.
„Kokybės krepšelio” lėšos skiriamos ugdymo aplinkai ir priemonėms, mokyklos veiklai tobulinti, mokymosi pagalbai, ugdymo aplinkai pagerinti, tiriamajai ir kūrybinei mokinių veiklai, mokytojų kvalifikacijai, papildomiems etatams švietimo pagalbai teikti ir pan.
Projekte dalyvauja 180 mokyklų. Iki 2022 m. iš viso „kokybės krepšeliui” numatyta per 20 mln. Eur. Europos Sąjungos (ES) fondų lėšų.
Į švietimo konferenciją Kėdainiuose atvyko per 400 dalyvių: Seimo nariai, pirmoji šalies ponia Diana Nausėdienė, Vyriausybės atstovai, mokinių, tėvų, mokytojų, profesinių sąjungų ir kitų asociacijų nariai, mokyklų vadovai, savivaldybių švietimo padalinių vadovai, švietimo ekonomikos specialistai, mokslininkai, savivaldybių merai, tarybų nariai, administracijų direktoriai ar jų pavaduotojai.