Vytauto Didžiojo universitetas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Kauno rajono savivaldybe, kuria įsipareigojo įsteigti akademiją, skirtą itin motyvuotiems ir smalsiems moksleiviams. Platesnio žinojimo siekiantis jaunimas atras ryšį su aukštosiomis mokyklomis.
Sutartimi planuojama, jog būsima akademija vykdys unikalius mokymus 9, 10 ir 11 klasės moksleiviams. Žinių ir tobulėjimo siekiančiam jaunimui šie mokymai leis sužinoti daugiau, nei skelbiama bendrojo ugdymo programose – ugdant ne tik jų dalykines žinias, bet ir kūrybiškumo, verslumo, informacinio raštingumo ir socialinius įgūdžius.
Abi pusės sutarė įgyvendinti konkrečias mokymo programas. Akademijos užsiėmimai kas antrą šeštadienį vyks VDU patalpose, juos ves universiteto lektoriai. Šiemet planuojama suburti tris grupes po 20 moksleivių. Naują ugdymo įstaigą finansuos Kauno rajono savivaldybė.
Užtikrinti vaikų ir tėvų pasitikėjimą
Sutarties pasirašyme dalyvavęs Kauno rajono meras Valerijus Makūnas pažymėjo, jog šis rajonas yra antras pagal gyventojų skaičiaus augimą Lietuvoje, todėl itin svarbu rodyti gerą pavyzdį ir siekti pažangos – pirmiausia, švietime.
„Norime parodyti, kad gebame užtikrinti vaikų ir tėvų pasitikėjimą, kad jie čia gali siekti mokslo žinių, reikalingų jų išsilavinimui – čia svarbu ne tik vadyba, bet ir pedagogų kvalifikacija, emocinė aplinka. Švietimas yra mūsų prioritetas, kurio dėka visas rajonas yra darniai plėtojamas, kuriamos darbo vietos – todėl ši akademija yra viena iš mūsų investicijų į ateitį. Darome tai dėl vaikų, kurie kurs ne tik Pakaunės, bet visos Lietuvos ateitį“, – sakė Kauno rajono meras.
Pasak VDU Švietimo akademijos docentės dr. Linos Kaminskienės, tyrimai patvirtina, kad jei panašios iniciatyvos organizuojamos mokykloje – išskiriant tokius „smalsesnius“ moksleivius įstaigos viduje – jos nėra itin sėkmingos.
„Pasitvirtino praktika organizuoti tokius mokymus už mokyklos ribų, ji duoda rezultatų, ypač universitetuose, kur yra dėstytojų, turinčių patirties ir gebančių dirbti su moksleiviais. Tuo pačiu tai naudinga ir dėstytojams – leidžia pamatyti, kokie yra būsimieji studentai, pasimokyti iš to. VDU mokslininkai jau trejus metus koordinuoja šiuos procesus – žinome, kas pasiteisino, o kas ne, kokios turėtų būti ugdymo tematikos, taip pat – kaip dirbti su gabių moksleivių tėvais“, – pasakojo doc. dr. L. Kaminskienė.
Akademijos koncepciją rengia VDU ekspertai
Būsimosios akademijos koncepcijos rengime ir įgyvendinime aktyviai dalyvauja vienas didžiausių pedagogų rengimo centrų Lietuvoje, VDU Švietimo akademija (ŠA). Šiemet doc. dr. L. Kaminskienės vadovaujama komanda įvykdė tyrimus, skirtus socialiniam ir emociniam mikroklimatui Kauno rajono mokyklose, tuo tarpu VDU ŠA docentė Ilona Tandzegolskienė artimiausius dvejus metus vykdys talentingų mokinių akademijos koncepcijos ir unikalaus ugdymo turinio sukūrimą ir įgyvendinimą Kauno rajono ugdymo įstaigų mokiniams. Prie projekto rengimo prisidėjo ir VDU Komunikacijos ir technologijų perdavimo centras.