Birželio 4 d. Vilniaus universiteto Botanikos sode švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius apdovanojo STEAM mokslų konkurso „Mūsų eksperimentas“ nugalėtojus. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pirmosios vietos laimėtojams dovanoja kelionę į Vokietijos technikos muziejų Berlyne – vieną didžiausių tokio pobūdžio muziejų Europoje.
Pagrindinį konkurso prizą pasidalijo 9 gimnazijų komandos – Šiaulių raj. Kuršėnų L. Ivinskio, Naujosios Akmenės Ramučių, Utenos Adolfo Šapokos, Vilniaus Žvėryno, Birštono, Šiaulių Didždvario, Kėdainių Šviesiosios, Prienų raj. Jiezno, Palangos Senosios gimnazijų komandos.
„Džiugu, kad STEAM mokslų konkursas „Mūsų eksperimentas” jau aštuntus metus sukviečia mokinius įdomiems darbams į laboratorijas. Linkiu, kad tyrimų ir bendro darbo metu padaryti atradimai toliau sėkmingai vestų į mokslo pasaulį”, – sveikindamas laureatus sakė ministras A. Monkevičius.
Konkurse šiemet dalyvavo beveik 300 mokinių. Pateikta apie 80 integruotų fizikos, chemijos, biologijos, inžinerijos eksperimentų, kurių metu mokiniai kėlė hipotezes, formulavo eksperimentų tikslą ir uždavinius, planavo eigą, o kaip jiems sekasi visa tai atlikti – fiksavo filmukuose.
Dirbdami savarankiškai arba nedidelėmis komandomis mokiniai gamino biotrąšas iš buitinių atliekų, kūrė mini hidroelektrinės prototipą, tyrė trąšų įtaką derliui ir dirvožemiui, maisto poveikį bioplastikui, matavo augalų keliamąją jėgą, pamatų atsparumą ir virškinimo fermentų poveikį gerųjų bakterijų gyvybingumui.
Mokslininkai, Biologijos, Chemijos, Fizikos mokytojų asociacijų atstovai, vertinę konkursui pateiktus darbus, teigia, kad mokiniai ne tik kūrybiškai atlieka bandymus, bet ir geba vaizdingai juos parodyti filmuose, kuriems sukurti taip pat reikalingi specifiniai įgūdžiai ir žinios. Tokius filmus galima naudoti ir kaip mokymo priemones bendraamžiams.
Konkursą „Mūsų eksperimentas“ organizuoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Konkurso partneris – Vilniaus universiteto botanikos sodas.
Konkursu siekiama skatinti kūrybiškai mokytis STEAM mokslus, patirti tyrinėjimo ir atradimo džiaugsmą, skatinti mokinių tiriamąją veiklą ir kūrybišką problemų sprendimą bendradarbiaujant grupėse, skleisti gerąją STEAM mokslų patirtį šalies mokyklose.
Lietuvos mokyklose stiprinama STEAM mokymo bazė, daugėja mokymosi tyrinėjant, eksperimentuojant, mokymosi gamtoje, mokslo centrų laboratorijose. Įgyvendinant ES finansuojamą projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ dauguma Lietuvos mokyklų šiais mokslo metais aprūpintos gamtos mokslų priemonėmis – mėgintuvėliais, kolbomis, mikroskopais, jutikliais, optikos rinkiniais.