Gegužės 18-ąją minima Tarptautinė muziejų diena – šia proga kasmet Europos muziejai susiburia į iniciatyvą atverti savo ekspozicijų erdves nakčiai. Šiemet daugelis Lietuvos muziejų taip pat atverė duris nemokamam lankymui ir pakvietė pamatyti parodas, sudalyvauti edukaciniuose užsiėmimuose, ekskursijose ar moderniuose performansuose. Kauno technologijos universiteto Informatikos fakulteto (KTU IF) studentai prisijungė prie Vytauto Didžiojo karo muziejaus komandos ir kvietė į muziejų užsukusius lankytojus pailsėti virtualios realybės zonoje.
VR pramogos Vytauto Didžiojo karo muziejuje. KTU nuotr.
Į Karo muziejų Muziejų naktį atvykę lankytojai turėjo išskirtinę galimybę praeiti visą savanorio kelią – nuo šaukimo tapti savanoriu iki mūšio fronte. Muziejaus sodelyje sutiktas savanoris kvietė pradėti išbandymų kelią – praeiti komendantūrą, pasitikrinti sveikatą, išgirsti ginklininko instruktažą ir išmokti užtaisyti ginklą, susipažinti su įvairiais istoriniais daiktais ir atrinkti tinkamiausius savanoriui. Po taktinių apmokymų ir žinių įtvirtinimo laukė paskutinis ir svarbiausias etapas – mūšis, kuriame taiklumą virtualūs savanoriai pasitikrino pistoletu „Mauser C96“.
„Renginyje demonstravome savo sukurtus produktus, kuriuos išmėginti gali ir maži, ir dideli. Žinoma, drąsiausi būna mažieji lankytojai“, – pasakojo KTU IF doktorantas ir Virtualiosios realybės laboratorijos vadovas Andrius Paulauskas.
Karo muziejaus lankytojai galėjo išmėginti virtualios realybės sistemą „Gunplay VR“ – sistema yra sudaryta iš virtualiosios realybės programos ir specialiai modifikuoto orinio šautuvo. Ji imituoja paruoštą susišaudymo scenarijų, o šautuvui atliktos modifikacijos leidžia jį naudoti kaip virtualų šaunamąjį ginklą. „Gunplay VR“ gali būti panaudojama kaip pramoginė programa arba pritaikoma kariniuose mokymuose. Didelio populiarumo sulaukė ir seno žaidimo „Vilkas ir kiaušiniai“ modifikacija virtualioje realybėje, taip pat slidinėjimo estafetė virtualiose Alpėse.
KTU Informatikos fakulteto dėstytojas Mikas Binkis sako niekuomet nepraleidžiantis muziejų nakties iniciatyvų. „Gaila, kad šiemet dėl itin didelės renginių gausos ir pasiūlos, sutapusios su miesto gimtadieniu, pavyko apsilankyti tik Karo muziejuje. Kelis iš renginio metu pristatytų projektų buvau bandęs ir anksčiau, tačiau buvo labai įdomu pamatyti, kiek studentai išvystė ir patobulino savo projektus per neilgą laiko tarpą. Rezultatas mane išties nustebino maloniąja prasme – belieka pasidžiaugti, kad turime tokių išradingų ir darbščių asmenybių“, – džiaugėsi KTU IF dėstytojas.
Vis dėlto, pasak jo, įdomiausia stebėti tokias pramogas išmėginančių vaikų tėvus – pamatę, kaip džiaugiasi jų atžalos, jie susigundo išmėginti žaidimus patys, o jų reakcijos – ne ką mažiau įspūdingos.
„Muziejai, kaip ir bibliotekos, nuolatos keičiasi, siekdami išlaikyti savo svarbą ir pritraukti vis naują auditoriją. Pasirinktas renginio formatas, kai didžioji dalis renginių vyksta vakare ar net naktį, suteikia naujų spalvų jau įprastoms patirtims, o tokie netradiciniai sprendimai skatina aplankyti renginius net ir didžiausias namisėdas“, – įsitikinęs M. Binkis.