Šiandien Europos Komisija paskelbė tyrimų, kuriuose buvo įvertintas programos „Erasmus +“ poveikis privatiems asmenims ir organizacijoms, rezultatus.
Už švietimą, kultūrą, jaunimo reikalus ir sportą atsakingas Europos Komisijos narys Tiboras Navracsicsius teigė: „Tai, kaip „Erasmus +“ įgalina jaunimą sėkmingai įsitvirtinti šiuolaikinėje darbo rinkoje ir įvairesnėje visuomenėje, daro įspūdį. Džiaugiuosi, kad „Erasmus +“ dalyviai jaučiasi labiau pasirengę naujiems iššūkiams, turi geresnes karjeros perspektyvas ir geriau suvokia, kokią naudą jų kasdieniame gyvenime suteikia Europos Sąjunga. Kartu programoje „Erasmus +“ dalyvaujantys universitetai yra ne tik atviresni tarptautiniam bendradarbiavimui, bet ir yra geriau pasirengę reaguoti į darbo rinkos poreikius.“
Pagrindiniai dviejų tyrimų – „Erasmus +“ aukštojo mokslo poveikio tyrimo ir „Erasmus +“ aukštojo mokslo strateginių partnerysčių ir žinių sąjungos tyrimo – rezultatai:
- Programa „Erasmus +“ padeda studentams susikurti trokštamą karjerą ir greičiau susirasti darbą. Daugiau kaip 70 % programoje „Erasmus +“ dalyvavusių studentų teigia, kad grįžę iš užsienio jie geriau suvokia, kokios karjeros norėtų ateityje. Nustatyta, kad 80 % absolventų įsidarbino per tris mėnesius nuo studijų baigimo, o 72 % jų teigia, kad jų patirtis užsienyje padėjo gauti pirmąjį darbą. Devyni iš dešimties programoje „Erasmus +“ dalyvavusių studentų sako, kad jie kasdieniame darbe naudojasi užsienyje įgytais įgūdžiais ir patirtimi.
- Programa „Erasmus +“ stiprina priklausymo Europai jausmą. Daugiau kaip 90 % „Erasmus +“ studentų taip pat pagerina savo sugebėjimą dirbti ir bendradarbiauti su įvairių kultūrų žmonėmis ir sustiprina savęs, kaip europiečio, suvokimą.
- Programa „Erasmus +“ remiama skaitmeninė transformacija ir socialinė įtrauktis. Programos „Erasmus +“ bendradarbiavimo projektai padeda daugumai dalyvaujančių universitetų geriau pasirengti skaitmeninei transformacijai. Naujų technologijų ir inovacinių mokymo ir mokymosi metodų taikymas padeda jiems sustiprinti tarptautinį bendradarbiavimą ir inovacinį pajėgumą. Programoje „Erasmus +“ dalyvavę dėstytojai yra labiau nei jų nemobilūs kolegos linkę įtraukti įmonių darbuotojus į savo kursus (apie 60 %, palyginti su 40 %). Daugiau kaip 80 % dėstytojų teigia, kad jų patirtis užsienyje padėjo parengti naujoviškesnes mokymo programas. Be to, du iš trijų dalyvaujančių universitetų teigė, kad ES masto projektai taip pat padeda pagerinti socialinę įtrauktį ir išvengti diskriminacijos aukštojo mokslo sektoriuje.
Atliekant pirmąjį tyrimą išnagrinėta beveik 77 000 atsakymų, įskaitant apie 47 000 programos „Erasmus +“ studentų atsakymų, 12 000 absolventų atsakymų ir 10 000 programoje „Erasmus +“ dalyvavusių darbuotojų atsakymų. Antrojo tyrimo rezultatai grindžiami 258 „Erasmus +“ strateginių partnerysčių ir žinių sąjungų (atstovaujančių 504 organizacijoms), kurioms 2014–2016 m. skirtas programos „Erasmus +“ finansavimas, atsakymais, taip pat 26 išsamiais atvejų tyrimais.