Lietuvos mokyklos itin aktyviai savo veikloje išnaudoja technologijas. „Microsoft“ balandžio mėnesio duomenimis, pagal aktyvių platformos „Office 365“ vartotojų skaičių, mūsų pradinės, vidurinės mokyklos bei gimnazijos Centrinės ir Rytų Europos regione nusileidžia tik Kroatijai. Kaip pastebi švietimo sektoriaus atstovai, būtent technologijų plėtra klasėse ir mokyklose leidžia mažinti atskirti tarp rajonų ir miestų moksleivių bei mokytojų.
„Tai labai džiugios naujienos, rodančios, kad mūsų mokyklos ir mokytojai stengiasi suteikti vaikams visas galimybes pasiruošti rytojaus iššūkiams. Iš vienos pusės technologiniai sprendimai padeda lengviau atlikti įvairias užduotis ir mokytojams bendrauti, o iš kitos – ugdo savybes, kurios vaikams ateityje bus kritinės. Prognozuojama, kad 2030 m. pasaulyje neliks 65-85 proc. dabartinių pozicijų darbe, o jas pakeis naujos veiklos. Todėl šiandien klasėse šalimais įprastų pamokų turime ugdyti vaikų kritinį mąstymą, informacijos paieškos, komandos valdymo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Tą technologijos ir padeda daryti“, – teigia Evaldas Stalioraitis, „Microsoft“ Akademinio segmento vadovas Baltijos šalims.
Pasak jo, norint to pasiekti, mokytojams nereikia turėti išskirtinių įgūdžių ar praeiti sudėtingus mokymus: „Štai paprastas komandinio darbo ugdymo pavyzdys iš lietuvių kalbos pamokos, kurį mačiau vienoje mūsų mokyklų. Klasės vaikai buvo padalinti į komandas ir pagal visas gramatines taisykles turėjo išnagrinėti sakinį, pateiktą virtualioje užrašinėje „OneNote“. Vaikai dirbo komandoje, virė diskusijos ir jie realiu laiku pateikinėjo atsakymus į virtualią užrašinę ir, matydami klaidas, taisė atsakymus.“
Sparti technologijų plėtra mokyklose turi ir kitą naudą – padeda sparčiai mažinti atskirtį tarp mažesnių regionų ir miestų.
„Matome dvi aiškias ir labai konkrečias naudas. Pirmoji – mažėjanti socialinė atskirtis. Technologijų plėtra klasėse sudaro vienodas galimybes naudotis mokymosi ištekliais visiems moksleiviams nepaisant kur jie gyvena. Kitaip sakant mažas Lietuvos miestelis tampa globaliu, o jo vaikai įgauna tas pačias galimybes, kaip ir Vilniaus ar Kauno vaikai. Be to, dirbdami kaimo vietovėse, mes – mokytojai ir administracija – esame žymiai mobilesni. Technologiniai sprendimai mums padeda užtikrinti ugdymo kokybę, priimti sprendimus, nes ne visada turime galimybę fiziškai susitikti ir pabendrauti“, – sako Vaidas Bacys, Šiaulių rajono Aukštelkės, Kurtuvėnų mokyklų – daugiafunkcinių centrų ir Bubių mokyklos direktorius.
Kaip pastebi E. Stalioraitis, didelį Lietuvos mokyklų technologinį aktyvumą taip pat lemia ir plačios galimybės gauti prieigą prie naujausių technologinių sprendimų. Pavyzdžiui, Lietuvos 1-12 klasių moksleiviai vienų pirmųjų regione gali nemokamai ne tik mokymosi, bet ir asmeniniams tikslams nemokamai naudotis paketu „Office 365“.