Skaitmeninių mokymų pedagogams programa „Samsung Mokykla ateičiai“ pastaruosius penkis metus padeda Lietuvos mokykloms kovoti su joms kylančiais ugdymo iššūkiais ir lavinti skaitmenines kompetencijas. Programos metu pedagogų komandos iš visos Lietuvos vysto skaitmeninių pokyčių savo mokyklose projektus. Šiais metais geriausią pokyčių viziją ir projektą sukūrė Šiaulių Gytarių progimnazija, kuri buvo apdovanota 10 tūkst. eurų prizu reikalingoms technologijoms įsigyti.
Atranką iš pusšimčio Lietuvos mokyklų įveikusios 12 komandų pastaruosius šešis mėnesius mokėsi skaitmeninio raštingumo įgūdžių ir jų taikymo pamokose metodų. Viso projekto metu pedagogų komandos vystė skaitmeninių pokyčių savo mokyklose projektus, kuriuos pristatyti šį penktadienį iš skirtingų miestų atvažiavo į žymųjį Vilniaus technologijų parką. Uždaromąjį projekto renginį pradėjo „Samsung Electronics Baltics“ prezidentas Philip Choi.
„Technologijas galima laikyti pačiu galingiausiu progreso varikliu, o „Samsung mokykla ateičiai“ projektas padeda šį progresą atnešti į mokymo įstaigas. Siekiame būti tikru inovacijų vėliavnešiu ir skleisti žinią apie tai, kaip technologijos mokymosi procesą gali padaryti ne tik efektyvesnį, bet ir smagesnį“, – teigia P. Choi.
Laurus nuskynė pedagogai iš Šiaulių
Šiemet geriausio ir tvariausio projekto titulą laimėjo Šiaulių Gytarių progimnazija, pristačiusi inovatyvios gamtos mokslų laboratorijos idėją. Laimėtojams buvo skirtas 10 tūkst. eurų prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti.
„Labai džiaugiamės ir jaučiamės įvertinti. Sieksime mokykloje įrengti gamtos mokslų laboratoriją, kurioje naudosime inovatyvias technologijas, tokias kaip 3D spausdintuvas. Projekto metu įgijome daug naudingos patirties, kurią pritaikysime kurdami ateities mokyklą“, – sako Šiaulių Gytarių progimnazijos direktorius Rimtautas Pečeliūnas.
Pedagogų komandos buvo vertintos už projekto turinį ir struktūrą, idėjos originalumą, aktualumą mokyklos poreikiams ir bendruomenės įtraukimą.
„Visos komandos pristatė įdomias ir aktualias pokyčių savo mokyklose idėjas, tačiau Šiaulių Gytarių progimnazijos pedagogų komanda buvo įvertinta už tvariausią ir geriausiai išdirbtą projektą. Tačiau svarbiausia yra didelė mūsų šalies pedagogų motyvacija mokytis ir prisitaikyti prie šiuolaikinių tendencijų – tai rodo, kad Lietuva telkiasi pokyčiams ir išties sparčiai artėja prie moksleivių svajonių ateities mokyklos“, – teigia projekto komisijos pirmininkė Indrė Rauleckienė, Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto Edukacinės kompetencijos centro direktorė.
Mokinių favoritai – Alytaus pedagogai
Skaitmeninių pokyčių projektus šiemet taip pat vertino ir mokinių komisija – ji skyrė dar vieną apdovanojimą, kuris atiteko Alytaus rajono Daugų Vlado Mirono gimnazijai. Gimnazijos atstovai pristatė projektą „Vaizdas moko“.
„Kaip ir kasdienybėje, skaitmeninės technologijos neišvengiamai turėtų būti naudojamos ir mokykloje. Todėl džiaugiamės matydami Lietuvos pedagogų pastangas kelti savo skaitmenines kompetencijas ir pritaikyti naujus įgūdžius pamokose, nes taip mokiniams lengviau priimti ir išmokti mokomąją medžiagą. Tikiu, kad ateityje mokyklose įsigalės netgi tokie dalykai, kaip dirbtinis intelektas, nes tai padėtų pedagogams efektyviau pritaikyti ir išdėstyti ugdymo turinį“, – sako skaitmeninių mokymų pedagogams programos „Samsung mokykla ateičiai“ mokinių vertinimo komisijos narys Lukas Eigėlis.