Mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „Studijos“ žengtas svarbus žingsnis šalies aviacijos rinkai – pasirašyta sutartis, suteikianti teisę pagal Europos aviacijos saugos agentūros reikalavimus ruošti licencijuotus aviacijos specialistus, procese bendradarbiaujant universitetui ir techninės priežiūros organizacijai. Sutartį pasirašė Kauno technologijos universitetas ir „Kaunas Aircraft Maintenance Services“ (KAMS), Kauno oro uoste aptarnaujantys „Ryanair“ lėktuvus.
Sutartis yra svarbus žingsnis, siekiant KTU Aviacijos specialistų mokymo centrą įtvirtinti kaip Techninės priežiūros mokymo organizaciją (147 TPMO), kartu su KAMS ruošiančią rinkos poreikius atitinkančius aviacijos specialistus.
Kaip teigia KAMS vadovas Karolis Čepukas, ši sutartis naudinga ir būsimiems aviacijos specialistams, ir jų laukiantiems darbdaviams.
„Aviacijos industrija Lietuvoje turi daug potencialo augti, tačiau trūksta svarbiausio – šios srities specialistų. Įprastai studijas baigę absolventai penkerius metus kaupia praktinę patirtį tam, kad galėtų žengti aviacijos inžinieriaus licencijos link – o šis procesas užtrunka dar apie dvejus metus. Suprantama, kad šioje srityje mokytis reikia daug – juk kalbame apie keleivių ir skrydžių saugumą. Visgi, matydami, kiek aviacijos industrija turi potencialo, kartu su KTU nusprendėme sukurti studentams palankesnes sąlygas reikiamoms žinioms įgyti“, – pasakoja K. Čepukas.
Naujoji programa suteiks galimybę po jos baigimo ir po dvejų metų patirties, dirbant aviacijos bendrovėje, įgyti aviacijos techninės priežiūros specialisto licenciją. Pasirinkusieji šią programą, vienerius metus teorines žinias gilins KTU Aviacijos specialistų mokymo centre ir dar vienerius atliks praktiką KAMS. Anot KTU Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto dekano Andriaus Vilkausko, daugiau organizacijų, teikiančių tokio tipo mokymus, Lietuvoje šiuo metu nėra.
„KTU ruošiami aviacijos specialistai atliepia ir Lietuvos, ir užsienio darbo rinkos poreikius. Naujosios mokymų programos absolventai nebus išimtimi – jų kompetencijos atitiks dabartinius aviacijos įmonių lūkesčius ir poreikius. Ši specialybė suteiks puikias perspektyvas siekti karjeros įvairiose pakopose: nuo licencijuotų aviacijos inžinierių iki aviakompanijų kokybės ar mokymų vadovų“, – teigia dekanas.
Likusioje Europoje toks aviacijos teorijos ir praktikos derinimas yra įprastas – nes jau dabar numatoma, kad šiame kontinente iki 2036 m. aviacijos inžinierių poreikis ūgtels iki 118 tūkstančių. Tikimasi, kad šios programos įtvirtinimas Lietuvoje patenkins augančią šalies aviacijos specialistų paklausą ir paspartins industrijos plėtrą. Pradėti šiuos mokymus gali kiekvienas, įgijęs brandos atestatą, o būsimųjų specialistų grupės bus renkamos ištisus metus.