Kūrybiškumas ir nuolatinis naujų idėjų generavimas – neatsiejama šiuolaikinio verslo dalis, tad ir šių įgūdžių ugdymui turėtų būti skiriama pakankamai dėmesio. „Design thinking dirbtuvės“ – vienas iš metodų, kai į egzistuojančias problemas siekiama pažvelgti kitu kampu ir rasti aktualius sprendimo būdus. Šį metodą moksleiviai galės išbandyti ir Aukštųjų mokyklų mugės Kaune metu sausio 17 dieną.
Dizainu grįsto mąstymo metodas skatina kurti, ieškoti sprendimo ir nesustoti idėjų fazėje. Pasak vienos iš dirbtuvių organizatorių, KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (SHMMF) pedagogikos ir edukologijos studijų krypties programų vadovės Beritos Simonaitienės, tokiu mąstymu paremtose dirbtuvėse daug kas vyksta kitaip: daug veiklų vykdoma stovint, darbo stalai aukšti, lentos mobilios, kurių paviršiuje braižomos schemos ar kuriami modeliai-sprendimai.
Pasak jos, šių dirbtuvių metu vyksta komandinis darbas, ir visuomet pereinama per šešis etapus – nuo problemos išsiaiškinimo iki testavimo fazės.
„Specialiai ruoštis užsiėmimui tikrai nereikia, tačiau norėtųsi dalyvių atvirumo ir noro pačiam būti aktyviam ir dirbti, nes tai tikrai nėra pasyvaus mokymosi metodas, kuomet gauni tam tikrą kiekį informacijos ir daugiau nebūtina nieko daryti. Šiuose užsiėmimuose reikia pačiam dalyvauti“, – pabrėžia B. Simonaitienė.
KTU komanda „Design thinking dirbtuves“ yra vedusi jau ne vieną kartą. Praėjusiais metais vykusiame Mokytojų festivalyje, šį metodą galėjo išbandyti ir pedagogai. Pasak organizatorės, viena iš svarbiausių pamokų, kurios išmokstama, yra tai, jog svarbu nepagailėti pastangų generuoti naujoms idėjoms. „Žmonės labai greitai aptingsta – ateina į galvą pirma mintis ir ties ja apsistoja, visus sprendimas sieja su ja. Svarbu investuoti į gausų idėjų generavimą, o vėliau iš ilgo sąrašo pasirinkti netikėtą, originalią mintį“, – teigia B. Simonaitienė.
Pasak jos, esminis skirtumas nuo daugelio kitų metodų ir technikų yra tai, jog dizainu grįstas mąstymas veda prie sprendimo, jo pabaiga – ne idėja ar planas, o realus veiklos, metodo, programos prototipas. „Jeigu nori pokyčio, privalai galvoti apie tai, kas gali iki jo atvesti“, – neabejoja KTU docentė.