Spalio 17 d. Vilniaus universitete (VU) vyko EBPO apžvalgos „Švietimas Lietuvoje“ pristatymo renginius pratęsianti konferencija, skirta aptarti mokytojų rengimo ir ugdymo turinio aktualijas. Konferencijoje dalyvavo apie šimtas įvairių švietimo įstaigų atstovų.
Konferencijoje pranešimus skaitė pripažinti švietimo ekspertai iš užsienio šalių. Hannah von Ahlefeld, TALIS pradinio ugdymo mokytojų rengimo tyrimo analitikė bei vadovė (OECD) aptarė veiksmingas pradinio ugdymo mokytojų rengimo prielaidas bei pristatė aštuonių tyrime dalyvaujančių šalių – Australijos, Japonijos, Korėjos, Nyderlandų, Norvegijos, Saudo Arabijos, Jungtinių Amerikos Valstijų ir Jungtinės Karalystės (Velsas) – taikomas praktikas bei strategijas rengiant pradinio ugdymo mokytojus.
Konferencijoje pranešimą skaitęs Paul Braddock, internetinės platformos „Teaching English UK“ vadovas, pristatė ne tik Britų tarybos požiūrį į mokytojų rengimą bet ir į profesinio augimo modelį.
Anot VU Filosofijos fakulteto Edukologijos katedros vedėjos prof. Lilijos Duobienės, konferencija buvo itin savalaikė ir prasminga: „Joje susirinko ir švietimo politikos formuotojai, ir jos įgyvendintojai pasiklausyti užsienio švietimo ekspertų minčių, aptarti Lietuvos švietimo srityje susikaupusias problemas ir galimus jų sprendimo būdus, o svarbiausia – numatyti pedagogikos raidos ateityje scenarijus“, – teigė profesorė.
Tam pritarė ir VU Filosofijos fakulteto Edukologijos katedros pedagoginių programų vadovė dr. Šarūnė Nagrockaitė. Anot jos, valstybėje reikalingi pokyčiai rengiant pedagogus.
„Konferencijos formatas leido ne tik klausytis, bet ir kalbėtis apie mums visiems svarbius klausimus. Tai padeda formuotis naujam tarpinstituciniam diskursui, kuris šiuo metu labai reikalingas ieškant sprendimų pedagogų rengimo ir ugdymo turinio pokyčiams“, – sakė dr. Šarūnė Nagrockaitė.