Šiandien pristatytos profesinio ugdymo sistemos pertvarkos gairės. Pasak LPK prezidento Roberto Dargio, labai svarbu, kad profesinio rengimo pertvarkoje dalyvauja ne tik valstybinės institucijos, bet ir verslas. Lietuvos Respublikos prezidentės dėmesys ir siūlymai profesinio mokymo sistemos pertvarkai liudija, kad, siekiant stiprinti ekonomikos konkurencingumą, profesinio rengimo klausimams skiriamas ypatingas dėmesys.
R. Dargio nuomone, būtinas aktyvesnis verslo dalyvavimas profesiniame mokyme ir įsijungimas į mokymo procesą dar mokykloje. Pasak jo, kuo anksčiau įmonė identifikuos savo plėtrą ir prisidės ugdant būsimus darbuotojus, tuo geresni bus verslo rezultatai.
Ypatingai svarbu, kad profesinio rengimo sistema atitiktų verslo poreikius ir atsižvelgtų į kiekvieno regiono išskirtinumą, įvertinant regione veikiančių įmonių specifiką ir jų poreikius. Verslo įmonių dalyvavimas profesinių mokyklų valdyme padės užtikrinti, kad profesinio rengimo sistema atlieptų rinkos poreikius, o mokiniai įgautų pakankamai realių darbo įgūdžių.
R. Dargio nuomone, žengiant į ketvirtosios pramoninės revoliucijos amžių, reikia kalbėti apie kitokią pramonę – apie modernią, aukštosiomis, skaitmeninėmis technologijomis grįstą, didelio produktyvumo, didžiulę pridėtinę vertę kuriančią ir pasaulyje konkurencingą pramonę. Šios tendencijos atneša iššūkius visai švietimo ir mokslo sistemai. LPK prezidento teigimu, technologijų išmanymas ir gebėjimas jas valdyti atveria naujas galimybes šiuolaikiniam žmogui: „Šiandien įmonės investuoja į technologijas, robotizaciją, taigi IT mokymas turėtų būti bazinis visose profesinio mokymo įstaigose, kad nauji specialistai greičiau adaptuotųsi, mokėtų valdyti programinę įrangą.“
„Šalyje mažėjant darbingo amžiaus žmonių ir lėtėjant darbo našumo augimui, svarbu rūpintis, kad profesinio rengimo sistema būtų pajėgi suteikti tinkamus gebėjimus ir būtų pritaikyta prie artėjančių galingų pramonės pokyčių. Tam, kad idėjos būtų įgyvendintos, reikia išsilavinusių žmonių, galinčių valdyti ir naudoti kuriamas technologijas. Skaitmeninis raštingumas tampa svarbus ir profesinėse mokyklose“, – teigia jis.
Ypač svarbu užtikrinti verslo bendradarbiavimą su profesinėmis įstaigomis, nes kuo anksčiau jaunas žmogus realybėje susipažįsta su darbo specifika, tuo greičiau įsitvirtina darbo rinkoje. Todėl ypatingas dėmesys turi būti skiriamas dualiniam mokymui, kai žmogus kurį laiką semiasi profesinių žinių profesinėse mokyklose ir iškart tokį patį laiką atlieka praktiką įmonėje.
Verslumo skatinimas profesinėse mokyklose taip pat turėtų užimti daugiau vietos. Pasak R. Dargio, išmokius profesijos, svarbu papasakoti ir apie galimybes kompleksiškai panaudoti ir parduoti savo gebėjimus.
R. Dargio nuomone, profesinio rengimo sistemos sėkmė priklauso ir nuo mokinio parengimo mokykloje. Todėl labai svarbu, kad jau mokykloje mokiniams būtų suteikiamos finansinio ir IT raštingumo žinios, verslumo pagrindai ir kiti baziniai dalykai. Turi keistis profesinis orientavimas šeimose ir mokyklose, jei norime, kad jauno žmogaus parengimas savarankiškam gyvenimui būtų trumpesnis ir taip brangiai nekainuotų tiek šeimoms, tiek valstybei.