Kaip žinia, studentai savo studijų metus užbaigia baigiamaisiais darbais. Šiaulių valstybinės kolegijos inžinerinių mokslų studentai nusprendė nustebinti savo projektu – ėmė ir sukonstravo lenktyninį automobilį, kuris, tikimasi, taps neatsiejama Kolegijos dalimi. Suprojektuoti ir pagaminti sportinį automobilį – misija įmanoma! Imtis drąsaus projekto paskatino Transporto inžinerijos katedros dėstytojas Tomas Kalinauskis, kurio galvoje pirmiausia ir gimė mintis imtis šio rimto darbo. Automobilis kurtas pagal anglų gaminamą „Lotus“ modelį.
T. Kalinauskis, kaip pats sako, buvo atsakingas už mechaninę automobilio dalį, o jo kolega Ramūnas Ignatavičius rūpinosi baigiamojo projekto įforminimu ir aprašymu.
Pagrindiniai sportinio automobilio kūrėjai – Automobilių techninio eksploatavimo studijų programos studentai Edvinas Buožis, Saulius Prušinskas, Tadas Prušinskas, Norbertas Miltenas ir Vidmantas Miknius, Autotransporto elektronikos studijų programos trečiakursis. Darbuotis prie šio projekto studentai pradėjo lapkritį. Buvo dienų, kai vaikinai dirbdavo labai daug, kartais aukodavo ir savaitgalius, tačiau galutinis rezultatas pateisina įdėtą darbą. Edvinas Buožis, kurį dėstytojas drąsiai vadina pagrindiniu bolido kūrėju, sako, kad komanda realiai vertino savo galimybes, dirbo ir tikslingai ėjo galutinio rezultato link.
„Jeigu jau pradėjai darbą, įsivaizduoji, kad kažkas bus, tikiesi ir dirbi tam, kad pasiektum“, – apibendrindamas projektą sakė studentas.
T. Kalinauskis „Lotus“ gamybą prilygina burtams: „Galvą pasukti tikrai reikėjo. Tai lyg burtai, jų pritaikymas. Viską modifikavome pagal save. Antro tokio identiško automobilio tikrai neįmanoma rasti.“
Šiauliečiai, tikėtina, galės bolidą išvyksti miesto renginiuose, sporto aistruoliai – ir lenktynių trasoje, įvairiuose slalomuose. Bolidas taip pat lauks smalsuolių, kurie planuoja apsilankyti Šiaulių valstybinėje kolegijoje.
Paprašyti prisiminti, ar konstruojant bolidą buvo kokių nuotykių, jo kūrėjai sakė, kad panaudojus anglišką vairo kolonėlę vairas sukosi į vieną pusę, o ratai – į kitą. Komanda pamatė tai tik tada, kai minėtos dalys jau buvo savo vietose ir prasidėjo bandymai sukti vairą.
Kaip pasakojo idėjos iniciatorius Tomas, studentai ir dėstytojai prie šio projekto dirbo labai smagiai, nuotaikingai, pajuokaudami.
„Pamąstydami, pasitardami, pasiskirstę darbus buvome. Kiekvienas jautėsi atsakingas už konkrečią sritį. Tvirtai sakau, kad svarbiausia buvo tinkama komanda“, – neslėpdamas džiaugsmo galutiniu rezultatu kalbėjo T. Kalinauskis.
Kaip pasakojo projekto kūrėjai, benzinu varomas automobilis gali išvystyti optimalų 170 km/h greitį. Automobilyje telpa 2 žmonės. Bolidas sveria apie 600 kilogramų. Kokie ateities planai? Dėstytojas T. Kalinauskis neslėpė, kad vieną dieną norėtų imtis ir elektromobilio gamybos. Tačiau dabar, kai bolidas baigtas, visi sutartinai džiaugiasi šiuo projektu ir neskuba dalytis tuo, ką planuoja ateityje.
„Gal važiuoklę tobulinsime, gal dar ką reguliuosime, tačiau didysis darbas jau atliktas“, – sako Šiaulių valstybinės kolegijos atstovai.