„Mokytojas gali viską“. Tokie žodžiai nuskambėjo vakar, sausio 10 dieną, inovatyviausių mokytojų ir švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės susitikime. Susitikime dalyvavo visi 18 inovatyviausiais pripažintų mokytojų iš skirtingų Lietuvos miestų ir mokyklų.
„Dažniausiai susitikimus pradedame nuo švietimo problemų, bet čia aš noriu pasidžiaugti, kad yra puikių mokytojų, mokyklų, jų puikių vadovų. Norisi ir viešąjį diskursą kreipti į pozityvesnę pusę, nepamiršti to, kas gero vyksta mokykloje, kalbėti apie tai garsiau. Norisi, kad tas dialogas būtų margas, nes tai garantuoja aukštesnę sprendimų kokybę“, − teigė švietimo ir mokslo ministrė, išreiškusi lūkestį rasti sistemingą formatą tolimesniam bendradarbiavimui ir išgirsti idėjų planuojamiems darbams.
Esminis šio ir ateities susitikimų keliamas tikslas, kaip įvardijo susitikimo moderatorius Žinių ekonomikos forumo direktorius Arminas Varanauskas, diskutuojant rasti pasiūlymų, ką būtų galima daryti, kad inovatyvių mokytojų, mylinčių savo darbą ir puikiai ruošiančių vaikus ateičiai, Lietuvoje būtų daugiau.
Kelias į sėkmingą pedagoginį darbą yra grįstas pasitikėjimu mokytojais, didesnio savarankiškumo jiems suteikimu. Inovatyviausi mokytojai kartojo, kad būtina suteikti daugiau laisvės mokytojui, nevaržyti jo kūrybiškumo, neužkrauti popieriais ir džiaugėsi, kad jų mokyklose dirba supratingos administracijos, kurios sukuria jiems sąlygas deramai atlikti savo darbą ir diegti inovacijas. Jie sutarė, kad reikia labiau pasitikėti ir mokykla, stiprinti ją, kad jos bendruomenė būtų pasirengusi priimti sprendimus bei atsakomybę.
Susitikimo dalyviai vylėsi, kad STEAM galėtų būti viena iš valstybę stiprinančių krypčių ir džiaugėsi, kad yra daug jaunų, talentingų, kūrybingų žmonių, kurie gali padėti daryti teigiamą įtaką. Mokytojai skatino nepamiršti bendrųjų gebėjimų svarbos, asmenybės ugdymo ir kvietė ministeriją ieškoti būdų kaip sumažinti žinių įsiminimu grįstų egzaminų svarbą tolimesniame jauno žmogaus gyvenime.
Tuo pačiu ŠMM skatinta išeiti iš projektinio mąstymo, siekiant kad projekto metu sukurti rezultatai jam pasibaigus nenugultų į stalčius ir būtų toliau naudojami. Mokytojai minėjo, kad jau projekto pradžioje turi būti aišku, kaip bus naudojami projekto metu sukurti rezultatai, kas finansuos tolimesnį darbų palaikymą ir t. t. Atkreiptas dėmesys, kad tai įmanoma padaryti tik tuo atveju, jei švietimo politika bus vykdoma nuosekliai ir pamatuotai, ko trūko pastaraisiais metais.
Susitikimo metu buvo aptarti ir kiti klausimai: kalbėta apie ugdymo turinį, pedagogų rengimą bei kvalifikacijos tobulinimą, miestų ir regionų netolygumą, neformalųjį švietimą bei finansus. Inovatyviausi mokytojai dalinosi pavyzdžiais, kur ir kaip reikia pasitelkti kūrybiškumą, siekiant ugdymo procesą paversti kokybišku. Taip pat pabrėžta mokyklos bendradarbiavimo su socialiniais partneriais svarba. Tai leidžia moksleiviams įgyti naujų žinių, kitokios patirties, o ir patiems mokytojams yra labai naudinga.
Primename, kad „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai 2016“ vyko gruodžio 14 d. Ši iniciatyva sulaukė didelio susidomėjimo − gauta daugiau nei 200 paraiškų iš daugiau nei 100 Lietuvos mokyklų. Apdovanojimų metu „Inovatyviausio mokytojo“ vardas suteiktas 6 pagrindinėse nominacijose, taip pat, įteiktos ir 4 papildomos nominacijos. Inovatyviausiais išrinktiems mokytojams buvo įteikti diplomai, simbolinės statulėlės bei piniginis prizas – 1000 eurų. Taip pat, jie laimėjo kelionę į užsienyje vykstančią tarptautinę konferenciją. Iniciatyvos organizatoriai asociacija „Žinių ekonomikos forumas“ kartu su partneriu UAB „Šviesa“.