Aukštajame moksle paplitęs medicininis žmogaus su negalia kaip paciento suvokimas stabdo žinių visuomenės raidą ir socialinę integraciją. Tai praeitą savaitę Liublianoje (Slovėnija) vykusiame tarptautiniame forume „Lygios studijos“ pripažino Europos akademinės bendruomenės nariai.
Pasak Europos švietimo atstovų, kelyje į lygias studijas būtina vadovautis socialiniu modeliu, pagal kurį problema laikomas ne žmogus su negalia, o jam nepritaikyta aplinka.
Slovėnijos neįgaliųjų studentų asociacijos organizuotame forume dalyvavo per pusšimtį svečių iš Kroatijos, Serbijos, Albanijos, Baltijos šalių, dalis kurių - aktyvūs studentai su negalia. Lietuvai forume atstovavo Lietuvos studentų sąjungos (LSS) socialinės integracijos koordinatorė Rūta Ruolytė.
„Šių dienų Europa supranta, kad, siekiant sukurti realiai atvirą aukštojo mokslo sistemą, reikia šio to daugiau, nei tinkamas finansavimas ar gerai parengta įstatyminė bazė. Teisės aktai, įvairios deklaracijos negali garantuoti to, ko neduos kultūra. Modernių studijų rodiklis - išlaisvintas požiūris į žmogų ir tikėjimas jo potencialu“, - teigia LSS socialinės integracijos koordinatorė Rūta Ruolytė.
Liublianoje aptarta galimybė inicijuoti mokymų programas (angl.: „staff training on disability“) kvalifikuotiems specialistams darbui su neįgaliaisiais rengti. Forumo metu pristatyta Europos valstybių patirtis organizuojant studijas žmonėms su negalia, dalyviai buvo supažindinti su naujausiais išradimais, palengvinančiais studijas, bei Europos universitetuose studentams su negalia teikiamomis paslaugomis.
Pranešimus tarptautiniame forume „Lygios studijos“ skaitė akademikai iš Airijos, Slovakijos, Didžiosios Britanijos, Belgijos, Švedijos ir Slovėnijos aukštųjų mokyklų.