Ispanijoje sukurta mokymosi platforma, skirta pradinių klasių mokiniams. Ekspertų teigimu, tai – vienas didelis žingsnis iki robotų mokytojų atsiradimo.
Ispanų dirbtinio intelekto (DI) ekspertai sukūrė platformą ARTIE, kuri skirta programinei įrangai, naudojamai pradinėse klasėse, rašo sciencedaily.com.
„Pagrindinis mūsų tikslas – sukurti sistemą, kuri gali sekti vaiko, dirbančio su įvairiomis mokymosi programomis, emocinę būseną. Tai darome tam, kad ateityje galėtume sukurti robotą mokytoją pradinių klasių mokiniams“, – sako vienas iš ARTIE kūrėjų Luisas Imbernonas Cuadrado.
Daugelyje pasaulio šalių mokymosi procese naudojamos ir patikimos kompiuterinės programos, įvairūs internetiniai šaltiniai. Bėda ta, kad pradinių klasių vaikai yra labai jautrūs informacijai, o programos pačios neseka, kaip keičiasi vaiko emocinė būsena mokantis.
Madrido mokslininkai atliko tyrimą, kuriuo nustatė, kas veikia vaiko mokymąsi – kas jį motyvuoja, blaško, daro pasyviu ir pan. Nustatyta, kokius veiksmus programoje atlieka vaikas įvairiose būsenose, pagal tai sukurtas algoritmas, kuris „žino“, ką kokiu atveju daryti. Vaikui gali padėti ir programoje naudojami paprasčiausiai skatinamieji žodžiai.
Tiesa, mokslininkai ramina mokytojus – kol kas neįmanoma, kad robotai juos pakeis. Veikiau visai netolimoje ateityje robotai bus mokytojų asistentai.