Daugiau kaip 200 dalyvių dalyvaus rugsėjo 29 d. Vilniuje Reval Hotel Lietuva vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje, kuri skirta apibendrinti Europos Sąjungos Leonardo da Vinčio programos vykdymo Lietuvoje rezultatus ir jos indėlį į švietimo bei profesinio rengimo sistemos plėtrą.
Renginio metu bus pristatytas tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti, kaip Leonardo da Vinčio programą vertina jos projektuose dalyvavusių organizacijų vadovai, projektų koordinatoriai bei tiesioginiai jų dalyviai: studentai, moksleiviai bei dirbantys įvairių sričių specialistai.
Leonardo da Vinčio programa – tai viena pirmųjų europinių iniciatyvų, skirta profesinio rengimo sistemos plėtrai visose Europos Sąjungos šalyse. Senosiose ES narėse ji buvo pradėta įgyvendinti 1995 metais, o Lietuvoje – dvejais metais vėliau. Šiais metais baigiasi antrasis programos etapas, trukęs septynerius metus, nuo 2000-ųjų. Per šį laikotarpį edukacijos ir profesinio tobulinimosi projektams per Leonardo da Vinčio programą Lietuvoje skirta daugiau kaip 44 mln. litų Europos Sąjungos lėšų. Buvo finansuota 430 vadinamųjų mobilumo ir bandomųjų projektų, kuriuose dalyvavo keli šimtai šalies mokymo įstaigų bei verslo įmonių.
„Svarbiausias programos tikslas – sudaryti sąlygas dirbantiems ir besimokantiems Lietuvos žmonėms semtis žinių bei patirties Europoje, perimti ir Lietuvoje pritaikyti pažangias naujoves. Galima tik džiaugtis, kad ši programa išpopuliarėjo ir davė apčiuopiamos naudos joje dalyvaujančioms organizacijoms“, – sakė ES Leonardo da Vinčio programos koordinavimo paramos fondo laikinai einanti pareigas direktorė Renata Starkienė.
Šio fondo administruojami mobilumo projektai – tai ES lėšomis finansuojamos profesinės stažuotės, kuriomis galėjo pasinaudoti Lietuvoje veikiančios įvairių tipų aukštojo mokslo, profesinio mokymo bei verslo organizacijos. Jos už ES pinigus siuntė savo atstovus tobulintis į giminingas įstaigas įvairiose Europos valstybėse. Bandomųjų projektų esmė – finansuoti organizacijų kūrybinę ir inovacijų veiklą, kuria siekiama kelti mokymo ir mokymosi procesų kokybę: sukurti naujas mokymo programas, priemones, sistemas ir standartus.
Ir mobilumo, ir bandomieji projektai vykdomi daugelyje skirtingų sektorių: turizmo, paslaugų, finansų, verslo valdymo ir vadybos, informacinių technologijų, medicinos. Įgyvendinant šiuos projektus, nuo 2000 metų į užsienio šalis tobulintis ir semtis profesinių žinių buvo išvykę daugiau kaip 5 tūkstančiai žmonių: pedagogų, moksleivių, studentų ir įvairių sričių specialistų. Tyrimo rezultatai rodo, kad Leonardo da Vinčio programos projektus jų dalyviai vertina labai palankiai. Kaip viena svarbiausių vertybių pabrėžiamas projektuose dalyvavusių organizacijų veiklos įtraukimas į tarptautinę erdvę, nes visi projektai buvo įgyvendinami kartu su partneriais Europos šalyse. Tyrimo dalyviai nurodė, kad tokia partnerystė turėjo akivaizdžios teigiamos įtakos bendrai jų organizacijų raidai.
Mokymo įstaigoms projektai padėjo didinti profesinio rengimo sistemos patrauklumą ir tobulinti mokymo programas, pakelti jas į kokybiškai naują lygmenį. Smulkiojo verslo įmonėms partnerystė leido įgyti novatoriškų profesinių žinių, perimti pažangią patirtį ir pagilinti kompetenciją. Organizacijos nurodė, kad įgyvendinus projektus pagerėjo daugelis veiklos aspektų: nuo finansų ir personalo valdymo iki ryšių su partneriais. Projektų efektyvumą rodo ir tai, kad net 99 proc. apklaustųjų teigė norintys dalyvauti Leonardo da Vinčio programos projektuose ateityje.
Per devynerius veiklos metus Leonardo da Vinčio programos koordinatoriai užmezgė ir palaiko abipusiai naudingus ryšius su daugeliu šalies institucijų: Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Lietuvos darbo birža, Pramonės, prekybos ir amatų rūmais, aukštosiomis mokyklomis, savivaldybėmis, profesinio rengimo centrais, ES organizacijomis.
Nuo 2007 metų pradžios Leonardo da Vinčio programa pradeda naująjį gyvavimo etapą, tapdama visoje ES įgyvendinamos „Mokymosi visą gyvenimą“ programos dalimi. Jos tikslas – toliau plėtoti Europos šalių bendradarbiavimą modernizuojant profesinio rengimo sistemą.