Pasauliniame universitetų reitinge „QS World University Rankings“ Vilniaus universitetui skirta rekordiškai aukšta vieta: tarp 501–550 pozicijų. Pernai šiame reitinge Vilniaus universitetas buvo tarp 551–600 geriausių pasaulio universitetų.
,,Kylantys universiteto reitingai įrodo, kad judame teisinga linkme: artimiausiu metu siekiame būti tarp 400 stipriausiųjų pasaulyje. Vis dėlto svarbiausia ne reitingai. Mūsų prioritetas yra stoti į vieną gretą su pirmaujančiais Europos universitetais, todėl siekiame, kad Vilniaus universitetas būtų kokybiškiausias ir geriausias visose srityse“, – sakė Vilniaus universiteto rektorius prof. Artūras Žukauskas.
Rektorius pabrėžė, kad kuo toliau, tuo sunkiau reitinguose užimti geresnes ar išlaikyti tas pačias pozicijas, nes reitingų populiarumas didėja, o kai kurios valstybės savo universitetus remia net ir finansiškai. Pavyzdžiui, Japonijos vyriausybė pernai paskelbė skirsianti šalies universitetams nuo 1,6 iki 3,8 milijono JAV dolerių per metus, kad tik jie patektų į geresnes reitingų pozicijas. Mūsų valstybinėje švietimo strategijoje konkrečių priemonių, skatinančių Lietuvos universitetus gerinti savo įvaizdį pasaulyje, pasigendame.
Šiais metais Vilniaus universitetas puikiai įvertintas pagal vienam dėstytojui tenkantį studentų skaičių ir pagal šį kriterijų reitinge užima aukštą 231 vietą. Kitas labai svarbus vertinimo kriterijus – darbdavių atsiliepimai, kurie parodė, kad Vilniaus universitetas yra vertinamas ne tik kaip geriausia aukštojo mokslo institucija Lietuvoje, bet pasauliniame kontekste tarp kitų garsių universitetų užima net 396 vietą.
Šiemet pasaulio universitetų reitingo pirmajame trejetuke atsidūrė Masačusetso technologijos institutas, Harvardo universitetas (abu JAV) ir Kembridžo universitetas (JK). Kiti trys Lietuvos universitetai – Kauno technologijos universitetas, Vilniaus Gedimino technikos universitetas ir Vytauto Didžiojo universitetas – dalijasi žemesne nei 701 vieta. „QS World University Rankings“ rezultatai sudaromi vertinant akademinę reputaciją, reputaciją tarp darbdavių, santykį tarp studentų ir dėstytojų, citavimo indeksą, užsienio dėstytojų dalį ir užsienio studentų skaičių.