Lietuvoje veikiančias technologines įmones vienijanti asociacija „Tech City Lithuania“, „Investuok Lietuvoje“ ir Ugdymo plėtotės centras bendradarbiaudami parengė pradinio ugdomo informacinių technologijų (IT) integruotos programos projektą.
Šioje programoje numatyta, kad pirmos-ketvirtos klasės mokiniai būtų nuosekliai supažindinami su informacinėmis technologijomis. Pradinėje mokykloje vaikai išmoktų tvarkyti tekstinius dokumentus, kurti nesudėtingus algoritmus, saugiai naršyti internete bei apdoroti kitą skaitmeninę informaciją.
Siekiant supažindinti moksleivius su informacinėmis technologijomis, asociacijos „Tech City Lithuania“ iniciatyva jau daugiau nei metus vyksta IT mokymai vaikams ir jaunimui, o 9–12 klasių mokiniai galėjo dalyvauti projekte „IT KITAIP“ – nuotoliniu būdu transliuotose 45 minučių trukmės e. pamokose, kurias vedė IT srities profesionalai.
„Svarbu nesustoti ir toliau dirbti su mokyklomis, siūlant specialias programas, leidžiančias integruoti IT pamokas į bendrą mokslo sistemą“, – sako asociacijos „Tech City Lithuania“ vadovas Rokas Kondratas.
Užsienio investicijų plėtros agentūros „Investuok Lietuvoje“ duomenimis, jau šiandien Lietuvoje trūksta 550 informacinių technologijų specialistų, o per artimiausius ketverius metus IT profesionalų poreikis išaugs iki 10 tūkst.
„Kadangi naujų, kvalifikuotų informacinių technologijų specialistų poreikis rinkoje ženkliai auga, būtina užtikrinti kompleksines įgūdžių ugdymo priemones. Vienas iš efektyvių būdų paskatinti jaunimą rinktis technologines specialybes – dar vaikystėje juos supažindinti su pagrindinėmis programavimo kalbomis ir informacinių technologijų principais“, – teigia asociacijos „INFOBALT“ vykdomasis direktorius Paulius Vertelka.
Informacinių technologijų ugdymo turinio atnaujinimo kryptis ir Pradinių klasių informacijų technologijų mokymo programos projektą švietimo bendruomenei Ugdymo plėtotės centras pristatys rugpjūčio pabaigoje. Susitarus dėl krypčių ir programos bei galimybių, pradinukai IT pradmenų netolimoje ateityje galėtų mokytis ir Lietuvoje.
„Technologijos nesulaikomai veržiasi į visas gyvenimo sritis, todėl mes galvodami apie išsimokslinusį, konkurencingą ateities žmogų privalome išmokyti vaikus su jomis ne žaisti, bet prasmingai naudotis mokantis, gyvenant, dirbant, kuriant. Ir būtina tą supratimą kuo anksčiau formuoti“, – sako Ugdymo plėtotės centro direktorius Giedrius Vaidelis.
Lietuva nėra pirmoji šalis, siekianti ugdyti moksleivių IT įgūdžius. 2012 m. Estijoje, susidūrus su IT specialistų trūkumo problema, buvo patvirtinta „Proge Tiiger“ programa, leidusi integruoti IT mokymus į klasikinę moksleivių ugdymo programą. Šis žingsnis ne tik pagerino moksleivių kompiuterinio raštingumo lygį, tačiau ir paskatino mokytojus naudotis technologinėmis inovacijomis savo pamokose.
Estijos pavyzdžiu pasekė ir Jungtinė Karalystė, nuo 2014 m. rugsėjo pradėjusi kompiuterinio raštingumo mokyti vaikus nuo penkerių metų. Vos pradėję lankyti mokyklą, mokiniai šalyje yra supažindinami su pagrindiniais algoritmais ir mokomi kurti nesudėtingas programas. Todėl dar pradinėse klasėse vaikai įgyja darbo su IT kompetencijų, programavimo pradmenų, kurie metams bėgant tik tobulėja.